En liten Alla hjärtans dag-present + tutorial

Ja nu är det ju inte så längt kvar till Alla hjärtans dag, och jag har en kompis som jag gärna ge en liten present. Och det passar ju utmärkt med tanke på denna månadens utmaning. Så jag knåpade ihop ett litet inspirationsbidrag, inte för att det verkar behövas för tjejer, såååå fiiiina bidrag ni gjort :)

Jag gjorde en liten korg, som jag stoppade i lite choklad (för det vet jag att hon älskar) i. Tycker den blev så söt :)



Jag har stansat ut 6 st delar med mina spellbinders, 2 av den största (de vita) och två av de näst största (rosa) och så två i det läckra mönstrade pappret från Chocolate heart från Adornit. Handtaget och sidorna gjorde jag med vit cardstock och så stansade jag handtaget med min Doily Lace Punch (gillar den). Ett vackert band och en söt fjäril på handtaget oxå.

Sen har jag pluttat dit ett par pärlor och en charm runt ena blomman.
 




Blommorna har jag gjort själv av band och jag passade på att ta några bilder när jag gjorde dem, så här kommer en liten tutorial :)

Detta använde jag:



Crispyband
Rosa sidenband
Nål och tråd
Små pärlor


Jag börjar med att klippa till banden, till just den här blomman (den på korgen ovan) tog jag 17 cm av båda banden till.



Jag lägger sidenbandet ovanpå crispybandet, kant i kant. Sen är det dax att sy, så jag fäster tråden i ena hörnet.




sedan gör jag en rynktråd. Syr upp och ner med glesa stygn. Hela vägen bort...




När jag kommit till slutet så drar jag försiktigt i tråden och rynkar ihop blomman.





Jag trär nålen genom 1-2 av de allra första rynkorna för att hindra att rynktråden går upp och sedan fäster jag på baksidan. Jag tyckte även att blomman blev lite för stor, så jag tog helt enkelt en sax och klippte bort en cm av crispybandet runt om, hihi...




Sist syr jag fast ett par pärlor. Klart!!

Och inte ens särskilt svårt... Perfekt att sitta med framför TV'n. Så nu Inger får du allt lagra upp på band för har ska tillverkas blommor, hihi...

De andra blommorna på kortet har jag gjort på samma sätt fast med ett enkelt organzaband och så har jag stuckit en miniros i mitten. Annorlunda och så kul...

Om ni provar att göra ett par blommor får du gärna maila ([email protected]) och visa oss :)

Glöm nu inte att skicka in bidrag till utmaningen!

Nu ska jag gå och äta efterrätt, mums!

Kram
BellaMio

Kommentarer
Postat av: Anneth

Åh så sött! :D

2010-01-23 @ 20:03:18
URL: http://lillnettan.wordpress.com
Postat av: Louise

Så fint det blev. Blommorna var hur läcka som helst. Det bästa av allt är ju att dom ser kanon svåra ut att göra men var ju väldigt lätta att göra. Ha dock inte provat ännu men det ser lätt ut. Pressenten kommer säkert uppskattas massor.

2010-01-23 @ 22:14:38
URL: http://louiseudden.blogspot.com/
Postat av: Eva

Supergullig väska!! Liftvarning på den och blommorna oxå förstås :)!

Kram!

2010-01-24 @ 12:59:25
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/
Postat av: Cath.

Kanonsnyggt! Och du gör som vanligt en tydlig och bra tutorial. Kram!

2010-01-24 @ 15:24:30
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Linda Kindberg

Ursöt väska! Tack för idéerna du delar. Måste prova göra några blommor.

2010-01-24 @ 23:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0