Cardstock och distresser

ja, det kommer man faktiskt ganska långt med! Jag grävde djupt i min DT-låda och hittade en hel del cardstock som jag tänkte jag skulle göra något med. Utmanade mig själv att använda så få dekorationer som möjligt coh jag hade riktigt skoj på köpet!


Här har jag gjort ett hjärtligt kort där jag först skar ut ett hjärta med min Slice och DC1 i röd cardstock. Sedan lade jag själva "hålet" mot den vita cardstockbiten och använde som en mask när jag arbetade in Fired Brick med min ink tool.Jag lät masken ligga kvar och stämplade med min favoritswirl med samma stämpeldyna. Därpå tog jag bort min hemmagjorda mask och hällde på Clear embossingpulver och embossade. Själva hjärtat hade inte torkat riktigt innan så hela hjärtat blev embossat! det gjorde inte ett dugg för det blev härligt glansigt! Sen gick jag runt kanten med stämpeln och stämplade och embossade där också samt inkade kanterna. Det utskurna hjärtat virade jag en guldpärlfloss runt och det innersta hjärtat stämplade jag med cleardynan och därefter penslade jag på Perfect Pearls Forever red på. När det torkat så målade jag på med Rock Candy. Det blev lite ojämnt men det stör faktiskt inte.  Som enda dekoration 3 små röda rosor och 3 härligt röda pärlor.


Här blev det ett pojk-kort med den fina stämpeln från Greeting farm som jag faktiskt har färglagt med mina Tombows. Ja, jag tränar fortfarande.... . Jag hittade härligt blå wellpapp i min DT-låda och den gick utmärkt att stansa med Spellbinderdies. Enda dekoration här blev Magic mesh-bandet (vars klisterskydd jag använde att som mask till de små hålen i hörnen, med min ink tool och så Vintage Photo) samt det bruna bandet. Stjärnan stansade jag också ut med Slicen och DC1. Här har jag bara använt hålet som mask och i den så mixade jag min egen mist med Vintage Photo och Perfect Pearls copper i en minimisterflaska. Det var lite svårare att få jämnt men blev hyfsat resultat ändå tycker jag. Den underbara Inkido-stämpeln stämplade jag med Walnut stain och clearembossade.

Hoppas jag har kunnat inspirera er att leka lite med färger!

Kramar, Cath.

Kommentarer
Postat av: Linda Kindberg

Så fina kort. Pojkkortet var verkligen toppen.

2010-01-20 @ 21:26:35
Postat av: BellaMio

Båda kortet är förstås alldeles underbara!! Du är verkligen påhittig du :)

2010-01-21 @ 07:40:46
URL: http://bellamios.blogspot.com/
Postat av: Eva

Åh vad fina kort! Deta har använts för lite distresser hemma hos mig på sista tiden känner jag nu, Tack för inspirationen!!

2010-01-21 @ 09:37:46
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/
Postat av: Cina99

Ååhhh, pojkkortet var ju bara fööör läckert!!!

2010-01-21 @ 18:05:47
URL: http://cina99.bloggplatsen.se
Postat av: Veronica

Åh så snygga kort!

Gillar särskilt det röda hjärtekortet!

2010-01-22 @ 07:36:15
URL: http://www.veronicasscrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0