Alla Hjärtans-kort

Hoppas ni alla känner er riktigt utvilade efter helgerna och fulla av pyssellust! Måste säga att det känns ganska skönt att få ägna sig åt annat än julkort ett tag.  Med senaste DT-paketet kom istället papper och stämpel med tydligt  Alla Hjärtans Dag-tema, så det kastade jag mig tacksamt över i mellandagarna. Det första kortet har ni redan sett i "Gissa Kortet"-tävlingen. Gillar verkligen den söta stämpeln Princess Ava från The Greeting Farm med den grodpussande prinsessan :).

Sen har det varit ganska klent med pysseltid ett tag fast två kort till har det till slut blivit, på samma tema givetvis...



Den urgulliga stämpeln är You Go First från LeLo Design, hade den i mina gömmor sen förra året men den finns fortfarande i shopen.  Färglagt med dom suveräna Tombows:en  och duttat lite rosa iquid pearl på nosar och trampdynor, Glossy Accent på hjärtat.

Övrigt material:

Mönsterpapper Tweetheart- Love Bandit från BoBunny, fram och baksida
CS Bazzill Canvas Pinecone och White
Akvarellpapper
Vit spets (Hittar inte  denna i shopen just nu men det finns ju massvis med andra fina :)  )
Vita små och stora blommor, ungefär som dessa
Röda minirosor
Röda halvpärlor

Spellbinders Scallop Oval+ Epic Six
MS  Lace Heart Punch

Slicen (hjärtat med texten), Designcard Basic Shapes 1
Hjärtat är fö distressat med rosa och bruna färger
Edge scraper

Till nästa kort utgick jag från ett klokt citat, har en liten böjelse för såna :). Upphovsmannen till detta är för mig okänd men tyckte det passade till aktuellt tema... 



 Själva ordet VÄN är skrivet med stålspetspenna och vatten, har sen i det duttat akvarellfärg i röda, orangea och lila nyanser med en tunn pensel. Tanken var att få en melerad effekt, fast färgerna flöt ihop mer än vad som var tänkt så det ser ganska jämnrött ut. Bättre lycka nästa gång:). (Om någon  liksom jag gillar att fuska med kalligrafi så kan jag varmt rekommendera denna sida, här finns massor av användbara tips, bl a ovanstående, och även exempel på mycket vacker kalligrafi. )
Till övrig text valnötsbläck, skuggat med vit Sakura Glazepenna.
Textbakgrunden är mistad med distress+ PP, Tattered Rose, Fired brick och nån till. Stora bakgrunden är distressad med Tattered Rose , Aged Mahogany och Walnut stain.. Vattenstämplat med en foam stamp samt använt div stämplar, bla Swirl från stämpelbodem och textbakgrundsstämpel från TH.
Dekorationerna är desamma som ovan, förutom också röda vaxpärlor som trätts på rosstjälkarna. Har också stansat några blad med MS Rose Leaf Punch.
CS Bazzil Canvas Vanilla .

Tja, det var allt jag hade att bjuda på  idag, nu ska jag ge mig ut i det lite mer NORMALA vintervädret- Äntligen har vi bara -6 grader och inte mellan 20 och 30 grader kallt- HURRA!

Önskar er en RIKTIGT BRA DAG och glöm inte månadstävlingen!!

Kramar / Eva




Kommentarer
Postat av: Linda Kindberg

Tjusigt!Fräscht med vita blommor!

2010-01-12 @ 21:13:30
Postat av: Britt-Marie Carlsson

Superfina kort och du skriver sååååå vackert!!

2010-01-14 @ 08:30:01
URL: http://brittaskortmakeri.blogspot.com
Postat av: BellaMio

Åh, det är såååå fina kort! Du är en sann inspirationskälla du!!

2010-01-16 @ 00:46:04
URL: http://bellamios.blogspot.com/
Postat av: Cath.

Underbara kort! Och en vacker dag ska jag försöka lära mig kalligrafi jag också!

2010-01-16 @ 07:29:41
URL: http://cathspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0