Lo-inspiration efter momas läckra skiss

Nu i veckan har jag suttit och knåpat vid mitt pysselbord. Jag har äntligen kommit igång och gjort en LO igen. Det varläääänge sen. Men en sån läcker skiss är ju svår att motstå :)

Vi fick varsitt DT-paket i veckan och som vanligt var det fyllt med nya läckerheter från shoppen! TACK Inger, du är bäst!

Ja, som jag skrivit tidigare är ju lila inte alls min färg, men denna gången var papprena bara så fiiina, att det var en fröjd att pilla med dem, hihi...



Jag har använt mig av Grow Up - Spring has Sprung - Ladybug som bakgrund. Det är verkligen läckert! Sen har jag rivit till två lagom stora bitar en av pappret Plum Daisises och en spillbit. Chalkat kanterna så klart! En kakservett ville jag ha med oxå. Texten har jag dels tryckt ut med min dymo, ett alldeles förträffligt sätt att skriva på tycker jag (som har en handstil som påminner om en 6-årings) och dels med vita thickers som jag hittade låååångt ner i min låda. På bilden kan man även se att jag målat ganska slarvigt runt fotona med svart Crakle Paint.




Jag har använt mig av en mycket läcker spets som jag bara älskar!!! Jag har fäst den med min häftapparat, ett par klamrar i varje ände, vips så sitter spetens på plats :). Jag knöt ett lila organzaband genom ett av hålen i den fräcka fjärilen och gjorde en liten rosett. Som pricken över i:et så limmade jag fast en liten bukett med dekorationsbär under fjärilen. Dom kommer verkligen bli en stor favorit hos mig!



Även här har jag pillat dit ett knippe av de där dekorationsbären, och så två stora härliga Prima-rosor och en superläcker ros med tyll (ännu en ny favorit!)




Jag tyckte det blev lite tomt i det här hörnet, så jag plockade fram världens bästa swirlstämpel och stämplade med den massa gånger med en brun dyna och sedan emossade jag med clear-pulver för att få en lite fräckare effekt.

 
Ja det var nog det hela, men med tanke på hur vädret ska vara hela helgen så blir det ju en hel del pysseltid. Och DET är ju absolut inte fel!!

Hoppas ni får en skön helg, och glöm inte bort vår månadstävling!

Kram
BellaMio

Kommentarer
Postat av: Linda Kindberg

Härlig LO. Håller med om att skissen inspirerar. Tror att jag också ska prova den! Snygg effekt med färgen runt fotona och stämplingen blev ju kanon!

2010-02-20 @ 14:48:27
Postat av: Zornitsa

Vackert :)

2010-02-21 @ 19:01:26
URL: http://www.zornitsasblogg.blogspot.com
Postat av: Eva

Ljuvligt fin! Har vi varsina små linslöss tro?!

Kram!

2010-02-22 @ 06:56:39
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Superfin verkligen! Lila är riktigt snyggt!

2010-02-22 @ 13:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0