Bidrag nr: 9 och nr: 10 - Aprilutmaningen

Två bidrag till har trillat in i min inkorg. Såååå roligt!!

Bidrag nr: 9






Det fina kortet som liftats har Cath gjort.



"Hej,
Kul idé för tävling :) Här kommer mitt bidrag för april månadsutmaning. Jag har bifogat mina två bilder samt bilden jag tog inspiration av.
Jag valde kortet då jag först fastnade för den turkos/blå färgen. (Är inne i en turkos period just nu...) Sen har jag även haft en stämpel som jag länge velat använda men det har inte blivit av. Nu fick jag användning av den fina "ram-stämpeln".
Jag valde att behålla/lifta färgtemat, ramen, stämpling samt pärlorna (om det kan kallas en teknik...)

Ha det bra!
Hälsningar Saga"

Bidrag nr 10:






Det är Lindas härliga LO som liftats den här gången.



Hejsan!

Vilken skojig utmaning, den var jag ju tvungen att anta:)
Jag fastnade för denna layout för de varma färgerna och det snedställda fotot. Jag har liftat: det snedställda, figurklippta detaljer som ramar in fotot, spetskant under fotot, mycket cardstock har lämnats tomt bakom, tag nere i högra hörnet osv. Jag har också valt en varm färgskala men med egna färger.

Tekniken/erna jag valt är att figurklippa ur mönstrat papper och inka kanterna runt om. Däremot valde jag att mista iställer för att maska.

Tack för en skojig utmaning!
Kramar LillBlomman

Tack tjejer för era fantastiska bidrag!!! De är superläckra båda två.

Nu åter till pysselbordet för mig! Kanske har jag något att visa er ikväll...

Kram
BellaMio


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0