Bidrag nr: 14 och nr: 15 - Aprilutmaningen

Idag har det itne varit så roligt väder, här hemma i alla fall. Det har gett mig lite pysseltid, hihi... Har knåpat på två alster så det dyker nog upp här i bloggen så småning om :)

Två nya bidrag har det kommit in till månadsutmaningen, roligt roligt!

Bidrag nr: 14



Och den underbara förlagan är Evas vackra LO:



"Hej

Mitt bidrag till månadsutmaningen är "Bjurträsks nakenfis" och jag har valt att lifta Evas underbara LO "Prima Ballerina".
Jag valde hennes LO för att jag tyckte om upplägget och tekniken hon använt.Jag är ju svag för lager-på-lager, blommor och spets så layouten passade mig jättebra.Tekniken som jag tagit efter är att maska med punchenella och sedan valde jag att använda mig av en blomma från TimHoltz.
Jag har också stämplat i hörnen, vilket jag tyckte var en fin detalj. Jag har använt mig av edge shaper för att ruffa till kanterna och så chalkade jag kanterna.
En metallfjäril fick också pryda min layout.

Tack för en roligt tävling!
Med vänlig hälsning,
Eivor Larsson
www.eivor.blogg.se"


Bidrag nr: 15



Denna gången är den min (BellaMios) LO som liftats:

"Hejsan!

Jag har liftat en underbar layout gjord av Bellamio. Jag lyckas inte få in en länk, men den heter "du älskar att vara med i studion".

Jag har liftat hela upplägget, kakservetten och dymoremsan. Tekniken att stämpla och embossa har jag också prövat på. Det är journalingrutan som jag först stämplade med blå färg och sedan embossade med vitt pulver. Resultatet blev snyggt tycker jag!

Bellamio har målat med Crackle Paint runt fotona, det var såå snyggt tycker jag! Men jag hade ingen färg som passade till mitt foto tyvärr. Men jag kladdade istället akrylfärg på kakservetten som var lila till först.

Tack för inspirationen!
Hälsningar 
Tindela (Jenni)"

Tack tjejer för era fantastiska skapelser!!! Så underbara :)

Kram
BellaMio


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0