Bidrag nr: 1 och nr: 2 - Aprilutmaningen

Jaha, nu är glada påsken slut och det har blivit vardag igen... Nja inte riktigt förstås för här är Påsklov denna veckan :)

Det har redan kommit in 2 bidrag till månadsutmaningen. Jippie!!

Bidrag nr: 1






Och det här är det alster hon valt att lifta:

 (Evas vackra LO)
 
Hej!

Här kommer mitt bidrag till liftutmaningen i april. Jag valde att lifta DT-Evas LO "prima ballerina". Den är så välgjord och fantastiskt fin och inspirerande! Min LO heter Törnrosa och föreställer dottern som sover sött.
Jag har använt lift-LOn lite som en skiss, men spegelvänt. Sen så har jag velat bevara känslan och det mjuka som jag tycker Evas LO utstrålar, men jag bytte färg till rosa ist och bröt av med grönt och brunt. Har också liftat skrapade kanter, pearlmaker, stämplat, metalldekorationer osv.. Tekniken som jag liftat är masker och distressink. Jag har använt minimasker med fjärilar och distressat med Worn lipstick. Den gröna "tagen" är från en gammal prima blomförpackning och bakom blommorna skymtar ett litet tårtpapper som jag distressat med Brushed corduoy. Jag tycker att jag bevarat känslan och många andra element från Evas alster i min egen LO, men ändå gjort den till min egen.

Ha en trevlig vår!

H. Sara

http://saraspysselblogg.blogspot.com/


Bidrag nr: 2




Liftat Lindas fiiina kort:

 
"Hi BellaMio

Här kommer mitt bidrag i aprilutmaningen.
Jag fastnade för ett av Lindas kort på en gång,
färger, spets och en virkad blomma, vintage är
ju så snyggt. Ja, så hela hennes kort tilltalade mig.
 
Jag har vänt kortet "upp-och-ner". Tekniken får bli
att jag chalkat alla kanter. Min spets är arvegods
och blomman har min mamma virkat åt mig,
(eller en hel stor burk full med blommor i alla möjliga färger,)
jag älskar dessa blommor, vissa sätter jag pärlor i, som här.
Hänget/hjärtat är ett fd örhänge som jag hittat i gömmorna.
 
Ha en trevlig kväll!
Mvh
Lisa // Lisa-olsi"


TACK tjejer för era undrabara tolkningar!!! Det är såååå kul att se :)

Kram
BellaMio

Kommentarer
Postat av: Linda Kindberg

Åh vad roligt att se tolkningar på det vi gjort.

Jättefina bidrag. Ser med förväntan fram emot ytterliggare bidrag!

2010-04-08 @ 23:26:55
Postat av: Eva

Underbara alster,tjejer :), så jättekul att få äran att bli liftad:)!

Kram

2010-04-15 @ 21:57:17
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0