Mitt sista alster

Ja alltså för den här månaden :)

Idag har jag knåpat ihop ett sista Tim Holtz-alster... Och det är verkligen inte ett alster som ser ut som mina brukar göra!! Jag har provat nya saker och lekt med papper och färger som jag normalt inte alls använder.

Men det var roligt och jag är nöjd med resultatet :)



Min dotter har en gosedjurskanin som vi köpte till henne medans hon fortfarande låg kvar i magen. Den där kaninen tog hon till sitt hjärta och den har varit hennes trygghet genom åren. Den är nu sliten, smutsig (trots flera tvättar) och lite trasig. Men den hänger fortfarande med!



Fotot är så läckert och bilden gör den absolut inte rättvisa. Så jag ska försöka förklara vad jag har gjort. I ett DT-paket för ett tag sedan fick jag en förpackning Fragments. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med dem, så jag surfade lite och hittade en guide på youtube där en tjej hade skrivit ut ett foto på en vanlig laserskrivare (måste vara laser) och på vanligt skrivarpapper. Sedan hade hon tagit en Fragments (jag har använt den största i förpackningen) och smetat in hela undersidan (det som ska vara mot fotot) med Glossy Accents.  Lagt fotot under och låtit det torka över natten.

Tanken var sedan att man skulle ta bort pappret och kvar skulle man ha en fräck bild! Tonern från laserksrivaren skulle liksom föras över till fragmentsbiten.

För mig blev det inte riktigt så, hihi... När jag skulle ta bort pappret så syntes det knappt någonting av bilden, så jag rev helt enkelt bort lite lagom med papper istället. På det sättet fick jag ju en bild i alla fall, även om det inte var så det var tänkt från början. Men det är det som är så bra med Scrapbooking. Ingenting är fel :)

Jag tyckte att bilden försvann lite väl mycket in in bakgrunden så jag har limmat fast (med Glossy Accents) den på en bit Cardstock - Bling, string of pearls och sedan bara klippt rent. Men tro inte att jag nöjde mig det. Nä då... jag tog även fram mina alco inks och duttade på lite ovan på fragmentsbilden för att få lite sliten look. Jag använde färgerna Caramell och Latte.

Jag har även lekt med mina alco inks till den mörka bakgrunden som syns under fotot. där har jag tagit en bit OH-plast och duttat på lite oregelbundet med färgerna Espresso, Caramell och Red Pepper.




Två tags fick sticka fram under fotot. På dem har jag först gnuggat lite distressfärg (vintage photo) och sedan stämplat och embossat. Stämpeln jag använt är Tim Holtz läckra Flourish.

På den ena tagen har jag satt en Öljett och trätt i en Ball Chain. Två läckra band har jag oxå använt Crispy Antique Gold och Organza-Satin som jag färgat brunt med hjälp av min Walnut Stain distressdyna.




Här ser man resten av Ball Chain-kedjan och en fin Word Stick som jag hängt i den. De svarta bokstäverna är Thickers och heter Patch Work, de är jätteläckra och klädda med tyg.




Här uppe i hörnet har jag stämplat två gånger med stämpeln Comin Atcha från GCS Artstamps.




I det här hörnet har jag använt masken och sedan färgat över och runt alla kanter med distressen Walnut Stain.




Kan ni tänka er, jag tror det är mitt första alster någonsin där jag bara har med en enda blomma!! Jag har sprayat blomman med lite hemmagjord mist. Perfect Pearl copper och lite vatten i en sprayflaska och så chalkat kanterna.

Ovan på blomman har jag satt dit ett par vingar som finns i förpackningen Grunge board - mixed minis. Vingarna har jag målat med Crackle Paint - Vintage Photo och sedan knutit en vacker rosett runt om.

Oj vilket långt inlägg det här blev!! Nåja, jag ska inte vara långrandig... sist kommer en liten materiallista på de papper jag använt...

Tack för alla fina bidrag ni skickat in till månadens utmaning. Det blir inte lätt att välja en vinnare, tur att vi alla röstar :)

Papper som jag använt:
Baksidan på Abbey Road - Let's go racing stipes från My Mind's Eye
Boo! To You - Fright Night - My Mind's Eye
Cardstock - Bazzil Canvas Saltillo



Kram på er allihopa och hoppas ni har en alldeles underbar höst!!!
BellaMio

Kommentarer
Postat av: Cath.

Ha! Hann allt bli lite orolig när jag såg din rubrik... TUR att det är ny månad nu!

LOn är helt fantastisk, kul att använda OH-plast på det viset som du gjort!!!

Tycker fotot blev jätteläckert också, visst är det tur att det liksom inte finns några fel... det blir bara på annat sätt!

Mycket snyggt!!! Kram!

2009-10-01 @ 08:37:24
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Linda Kindberg

Gillar den här LOn skarpt! Roligt att du har närbilder och förklarar hur du gjort. Fotot blev ju toppenbra!

2009-10-01 @ 18:05:43
Postat av: Eva

Jätteläcker LO, håller oxå med om att det är skönt att det inte finns nåt rätt och fel- ibland är det ju faktiskt misstagen och det lite oväntade som ger en nya bra ideér-Kanonsnyggt!!

Kram!

2009-10-01 @ 19:04:22
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/
Postat av: Gurkiss

Sååå himla läcker LO alltså, verkligen.



Kram Gurkiss

2009-10-03 @ 21:07:18
URL: http://gurkiss.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0