Fler Distress-Tags

Vill gärna puffa lite till för vår septemberutmaning med Tim Holtz-tema och tänkte visa  ett par tags gjorda med distresser. Tycker faktiskt att det är väldigt kul att göra tags, det går ganska fort och är bra att ha hemma på lager för att knyta fast i olika "gåborts"presenter, allt från vinflaskor och blommor till hemgjorda syltburkar och vad man nu kan tänkas vilja ge bort:)

Först en enkel  och snabb :
 

Tagen och textskylten är tillskuren av vanligt albumblad som färgats mha distress/raklöddertekniken, använt Tea Dye och Vintage Photo reinkers till det. (Liten tutorial kommer om någon vecka, hade jag tänkt.) Har sen gått på med Blending tool , Faded Jeans och Walnut Staindynor, i hörnen har jag använt TH Minimasks Florets. Textskylten är skriven med stålspetspenna och valnötsbläck och inkad med samma dynor som ovan. Alla kanter rivna med Edge Scraper. Hjärtana är gjorda av grungepaper och målade med Crackle Paint Aged Mahogany, har sen distressat på med mörkare dyna för att framhäva sprickorna. (Försökte stansa ut hjärtana med min gamla vevmaskin, funkade inte men det blev i alla fall markeringar att  skära/klippa efter:) Väntar på en Epic Six som jag beställt, vet inte om det kan funka bättre med den?!).
Gillar annars verkligen Grunge-pappret som är alldeles mjukt och böjligt , enkelt att klippa i och funkar jättebra med Crackle Paint- ingen tendens att "krulla ihop sig" som vanligt papper kan ha.
Snöret är från början naturfärgat men inkat med Aged Mahogany, en öljett i hålet och har hängt en Made With Love Charm i en Mini Paper Clip. På baksidan stämpelbodens "Handgjord av"-stämpel.


Nästa är kanske något fel i tiden men lite framförhållning skadar ju aldrig , eller hur? :)


Den här var riktigt kul att göra, utgått från en vit tag som inkats med Bending tool och distressdynor Scattered straw, Spiced Marmalade, Tea Dye och Black Soot, rivit kanter med Edge Scraper . Stämplarna jag använt är WC Shanty från Art Impression, Web från gcs ArtStamps,träd från clearstampsetet Fall Season, Inkadinkado. Spöke från KH Designs, stämplat med Black Soot på Grunge Paper och klippt ut, lackat med Crackle Accent, ögon och munnar ifyllda med röd stickles. "Halloween Horror" stämplat med egna bokstavsstämplar jag haft liggande och glömt bort att jag hade. I nederhörnen har jag klippt till svart Crispyband och klistrat på. På baksidan "Handstämplat av" från stämpelboden, spindlarna i denna samt på framsidan högst personliga tolkningar :).  Svart organzaband.

Ta nu fram distressdynorna, stämplarna, maskerna, alcohol inksen eller vad du nu känner för och släpp loss fantasin och kreativiteten- Vi sitter och längtar efter just ditt bidrag!!

Ha en skön kväll!
Kram/Eva



Kommentarer
Postat av: BellaMio

WOW!!! Halloween-tagen är ju bara såååå läcker!!! Den andra oxå för den delen, men halloween-tagen!!



Du har verkligen inspirerat mig!

2009-09-09 @ 09:50:46
URL: http://bellamios.blogspot.com/
Postat av: Cath.

Så vackra! Jag fastnade också speciellt för Halloweentagen! Så läcker! Du är så himla duktig!

2009-09-09 @ 19:53:57
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Cina99

Halloweentagen var ju bara fööör läcker :D

2009-09-09 @ 21:26:26
URL: http://cina99.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0