Små askar

Ja nu har ju faktiskt nedräkningen till julen börjat. Det är mindre än 2 månader kvar och jag har så smått börjat tänka på lite presenter. Det är ju många som ska, har några söta vänner som jag gärna vill ge till, fritidsfröknar, avslutningar på diverse saker barnen gått på under terminen... Ja det blir ju en del, så det är ju lika bra att börja i tid:)

Idag tänkte jag bjuda er på två askar som jag knåpat ihop som passar perfekt att ge bort något litet i.

Först ut är den här söta skapelsen:



Viss är den alldeles ljuvlig!! Stommen har jag vikt av brun Cardstock och gjord i en enda lång bit. För utom lådan då så klart, hihi. Jag klädde asken med röd cardstock och årets favoritjulpapper från Inkido.

Lite pärlor, en julblomma, crispyband, charm och så klart ett vackert julband oxå så var dekoreringen klar.



Drar man ut lådan så har jag klätt den oxå med samma papper och även pluttat dit några vackra pärlor. På den här bilden ser man även att jag har använt Tim Holtz Ball chain som handtag för att dra ut lådan med.



Öppnar man upp den översta flicken så finns där en julhälsning som jag stämplat och embossat på en tag. Ett vitt cardstock - med en stämplad snöflinga - att skriva några rader på finns oxå.

Alster nr två:



Den här söta lilla asken/påsen gjorde jag och min son ganska många av förra året. Han gjorde till sina kompisar och jag gjorde till mina. Ni kan gissa att det gjorde succé på högstadiet när han kom och delade ut sånna här fyllda med Non Stop till sina vänner :)

Basen till asken är gjorde på inkidos julpapper stjärna turkos och sedan har jag även här stämplat på med deras söta snöflinga för att få lite mer dekor. Jag har chalkat kanterna ganska mycket och till sist har jag knutit ihop hela skapelsen med en rosett av röd organza. En liten tag oxå förstås så man kan skriva på baksidan vem det är till.

Nu när jag suttit här och skrivit om mina alster blev jag så sugen så jag tror att jag sätter mig och pysslar en stund till :)

Kram på er
BellaMio

Kommentarer
Postat av: Cath.

Å, helt underbara alster! Jättefin box och sååå söt påse... Du är alldeles tok-duktig!

Kram!

2009-10-27 @ 15:57:42
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Yoli Design

suuuperläckra tjejjen...



kraaaaaaaaaaaaam

2009-10-27 @ 16:31:29
URL: http://scrapptorget.wordpress.com
Postat av: Eva

ÅÅhh så fantastiskt fin ask och jättesöt påse oxå. Så fiffigt med kedjan som "handtag"! TACK för all inspiration!!

KRAM!

2009-10-27 @ 16:39:46
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/
Postat av: Louise

Helt underbart. Du är helt otrolig vännen. Att få ihop så fina askar det är inte dåligt. Du är född till scrappare så är det bara. Verklien fina.

Kram Louise

2009-10-27 @ 20:24:59
URL: http://louiseudden.blogspot.com/
Postat av: Gurkiss Scrappande

Verkligen suuuper snyggt.



Kram Gurkiss

2009-10-29 @ 18:16:07
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking
Postat av: Linda Kindberg

wow så söt!

2009-10-29 @ 20:51:25
Postat av: Charlotta

Hej!



Det är inte så att du vill avslöja var du hittat mallen till påsen???



La Vikinga vill också göra...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0