Mera JUL

Även jag har så smått kommit igång med julkortstillverkningen, försöker för en gångs skull vara ute i god tid för jag vet hur det brukar vara i mitten av december- 30 julkort kvar att göra och som vanligt kommer det som en överraskning att det kolliderar med lussefiranden, terminsavslutningar på diverse barnaktiviteter, utvecklingssamtal ( allt x3), julklappsinköp, glöggaftnar...ja, ni känner säkert igen er. Tur då att det finns så mycket fina julgrejor i shopen redan, inte svårt att få inspiration och julstämning att infinna sig då :) !
I senaste DT-paketet från Inger fanns bla en massa fina papper och här är ett första smakprov, inspiration fick jag från en skiss i Svensk Scrapbookings pågående CC:

Motivet är  stämpel Ornate Snowflake från Inkido som stämplats med Watermarkdyna och embossats med Seafoam White Embosspulver. För att få lite "snögnister" i det hela hällde jag på lite "sparkle"pulver (ur byrålådan :) ) medan det embossade var varmt och klistrigt, embossade sen på lite ytterligare. Gissar att man får ungefär samma effekt  med Sparkly Winter Wonderland. Snöstjärnebakgrunden är mistad med mist av Peeled Paint refiller+ Perfect Pearl Forever Green och Faded Jeans refiller+ PP Forever Blue. Inramat med Stickles Diamond. Övriga stämplar är God Jul från Stämpelboden samt Winter Borders från Inkadinkado, båda embossade som ovan. Pappren är Ängel Turkos, Inkido, Basic Grey june bug- chicken pox (baksidan), Mörkblå CS samt CS Bazzill Canvas vanilla. MS kantstans Doily Lace,  blommor Poinsettias White, Holly Leaves, grönrutigt band

Tagen är distressad med  distressdynor Old Paper, Dusty Concord och Faded Jeans liksom alla kanter, samtliga förstås också rivna med Edge Scrapern.

Många julkort kvar att göra, på snart återseende!

Kram/ Eva


Kommentarer
Postat av: Cath.

Underbart julkort Eva! Hmmm, vitt embossingpulver får allt skrivas upp på¨shoppinglistan!!! Så snyggt! Kram!

2009-10-12 @ 05:24:48
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: BellaMio

Så fiiiint, gillar ju som bekant den lite gammaldax känslan så detta kortet passade mig perfekt!



Och embossing är bara såååå läckert, en underskattad teknik tycker jag...



Kram Kram

2009-10-12 @ 08:40:13
URL: http://bellamios.blogspot.com/
Postat av: Anneth

Åh, här fanns ju all julinspiration jag behövde! Tur att vi scrappare har dig Eva! :-D

2009-10-13 @ 07:34:15
URL: http://lillnettan.wordpress.com
Postat av: Linda Kindberg

Härligt kort! Både vintrigt och juligt.

2009-10-14 @ 21:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0