Meeeer juuuul...

Jag blir så inspirerad av alla vackra julkort som skapas runt om i vårt vackra land just nu. Tar man sig tid en stund så finns det hur mycket vackert som helst att titta på :)

Idag tänkte jag bjuda er på två kort som jag knåpat ihop...

Det första är ett annorlunda kort som jag hittade inspiration till just under en surfrunda :)



Det är ett clearkort som jag gjort av OH-plast. Tyvärr så gör fotot det inte alls rättvisa!

Kortet är dubbelt och änglapappret från Inkido sitter på utsidan och det vackra röda inkidopappret sitter på högersidan inuti kortet.

På baksidan av änglapappret har jag klistrat en bit vit cardstock som de kan skriva en liten julhälsning på. Ett band som jag hittade i mina gömmor och så fina blommor och minirsor.

Jag har stämplat med Inkidos läckra julstämpel på ett akvarellpapper och sedan rivit ut texten lite slarvigt och chalkat kanterna lite för att få en gammaldax look.


Nästa kort hittade jag inspiration till på youtube, jag bara älskar att titta runt där! Kan bli fast i timmar, hihi...
 



Tyckte dessa nya papper från Graphic 45 passade så himla bra till att göra julkort av, även om det faktiskt bara är det ena som är från julserien!

Om man tar tag i den övre blomman och drar lite så får man upp kortet som sitter inuti.



Visst är det läckert? Enkelt att göra var det oxå :)

Stommen jag använt till kortet är Bazill's Pomegranate och kortet att skriva på är vit cardstock. Samma stämpel från Inkido på det här kortet, och så lite band, en fiiin blomma och några pärlpluttar.

Blomman som man håller i när man drar upp kortet har jag gjort med hjälp av en punch, sen är det bara att stansa ut en i vitt och en i röd cardstock. Jag har fäst dem på kortet med en 3D-kudde för att de skulle komma upp lite.

Hoppas jag har kunnat inspirera er lite!

Glöm nu inte bort vår tävling, vi har fått en fiiina bidrag, men fler vill vi ha!

Kram BellaMio

Kommentarer
Postat av: Cath.

Du är heeelt grym på att göra julkort!!! Ja, och allt annat också förstås... men helt fantastiska alster har du knåpat ihop! Clearkortet är så fint! Måste testa det nån gång!

Kram!

2009-10-19 @ 23:10:02
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Eva

Supersnygga!!

Kram!

2009-10-19 @ 23:34:05
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/
Postat av: Carola

WoW! Båda är jättefina, men det nedre kortet är helt underbart!

Kram

2009-10-20 @ 07:49:44
URL: http://carolas-kortblogg.blogspot.com/
Postat av: Helén

Wow, Mio, de är sååå läckra!!

2009-10-20 @ 10:15:20
URL: http://h-scrapbookingmyway.blogspot.com
Postat av: Hanna

Åhhh, så fina kort. Julen och dess färger är helt underbara tycker jag. Väldigt mycket julstämning i dina kort!

Kram /Hanna

2009-10-20 @ 10:48:43
URL: http://hannascreativecorner.blogspot.com/
Postat av: Eva F

Helt underbara kort båda två.

Skulle så gärna vilja ha länkarna till beskrivningen av dem.

Kan du lägga in dem skulle jag bli jätteglad.

Kram Eva

2009-10-20 @ 11:17:10
URL: http://evafre.blogg.se/
Postat av: Linda Kindberg

Åh så läckra julkort. Härliga mustiga färger!

Du inspirerar verkligen med nytt hela tiden!

2009-10-20 @ 16:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0