Jultrio-inspiration

Nu gör vi det visst igen, ketchupbloggar alltså ( allt på en gång). Det är bara så att nu har jag haft en riktig pysseldag och fått några saker gjorda men som närmaste 1 1/2 veckan ser ut tror jag inte jag kommer hinna få varken pyssel-  eller datortid så det är nu eller aldrig! (Eller i alla fall nu eller om ganska länge :) ) Så här kommer alltså dagens alster, gjorda enligt instruktionerna till vår novembertävling ( helt utom tävlan givetvis :) ), ett matchat set med kort med annorlunda vikning, något att stoppa godis i och en tag:




 Har genomgående använt de helt underbara glittrande pappren Snowy Serenade  Glitter Paper från BoBunny, närmare bestämt Sparkles, Stripe och Winter Night, och jag kan lova att bilderna inte gör dem rättvisa, de är faktiskt ännu finare i verkligheten.

Först kortet- har gjort ett ramkort efter Mios superbra tutorial och jag måste säga att när man följer den till punkt och pricka  kan det inte bli fel :)!



Kortstommen är gjord av  Bazzill Canvas Bling Glasslipper. Stämpeln är en Magnolia, tyvärr försvann de ju snabbare än en avlöning i shopen... vi kan ju hoppas på lite påfyllning, kanske...?! Färglagt har jag gjort med Tombows, nyligen inhandlade, så jag håller så smått på att vänja mig vid dom, men jag måste säga att det var kärlek vid första pennstrecket! Gillar att dom kan allt som ProMarkers kan men också går att använda med pensel och vatten, dessutom har dom en tunn spets och en penselspets som är otroligt användbar... för att inte tala om hur otroligt många fina färgnyanser det finns :). Jag är helt såld med andra ord. Blingat till det lite med stickles Diamond på hårband och kjolfåll och Glossy Accent på rosorna i buketten. Stansat ut motivet liksom God Jul med Spellbinders Scallop oval, har sen  distressat kanterna med Spellbindern kvar, så det lämnas en vit kant. Två spetsar med smalt vinrött organzaband i mitten bakom motivet. Bladen kommer från en slaktad ljusmanchett som sett sina bästa dagar, vita minirosor, röda rosenknoppar och bouillontråd som jag trätt röda vaxpärlor på( hittar  inte dessa i butiken just nu- är säkert på G) och snott löst runt blommorna. Vinrött Organzaband Swirl.
God Jul är stämplat med stämpelbodens fina stämpel med Aged Mahogany som embossats med clearpulver.

Sen har jag gjort ett (nästan) klasiskt julgranshjärta som man ju t. ex kan stoppa knäck eller ischoklad i när den tiden kommer ( fast dit har jag inte hunnit än så det får man försöka tänka sig :))



Inspirationen till detta hittade jag här i StampArtics blogg ( StampArtic är ett nätmagasin för kortmakare, brukar ofta få tips därifrån och just nu visar dom förutom denna  ytterligare två snygga vikningar till julkort). Det flätade hjärtat är klistrat på en vanlig dubbelvikt 15x15 cm kortstomme av vit Bazzill Canvas med vänstra hjärtsidan mot vikningen. Men istället för att låta högra hjärtsidan vara öppen  ( så man kan öppna den som ett vanligt kort) så tog jag en  2 x15  cm CS-bit, bigade och vek på längden , satte på dubbelhäftande tejp på yttersidorna och klistrade  dit kant i kant på insidan så jag fick en hjärtkorg att lägga smått och gott i. Klippt CS:en efter hjärtats form i överkanten. Stämplat små swirlar i kanterna och inkat lite, även på alla flikar innan jag flätade. En öljett i fram- resp. baksidan att dra upphängningssnöret igenom, övriga dekorationer är desamma som på kortet ovan.

Till sist tagen:


Utgått från en vit stor tag som jag klätt med Stripe och dekorerat på ena sidan, Till/Från stämpeln är från byrålådan men liknar denna.

På baksidan har jag stämplat (med Distress dyna Dusty Concord) den vackra  Stilla Natt-texten från Inkido:

Sen stämplat glest över tagen med en liten stjärna först med VersaMark Dazzle Watermark Frost-dyna och embossat med Clearpulver, sen i kanterna med Milled Lavender och Dusty Concord. Sen har jag gått på med Ink Blending Tool med Distressfärger Broken China, Faded Jeans,  Milled lavender och Dusty Concord och lite Aged Mahogany ( det är för övrigt de dynor jag använt till samtliga alster).

Liknande på insidan i kortet:


Kunde inte låta det som blev kvar av ramen gå till spillo så det fick hamna på baksidan:



Nu har jag haft mitt roliga för närmsta dryga veckan eller så, måste  nog ändå försöka klämma in nån liten pysselkvart här och där så jag inte blir alldeles abstinent :)...

Glöm nu bara inte att haka på novembertävlingen!!

På återseende så småningom!

Kram/ Eva



Kommentarer
Postat av: BellaMio

WOW!!! Så snyggt Eva! Du är verkligen en inspirationskälla du!



Kram Kram

2009-11-16 @ 07:51:14
URL: http://bellamios.blogspot.com/
Postat av: Cath.

Du är fantastisk Eva! Supersnyggt! Och det där hjärtat måste jag ju testa... och så får jag väl lov att göra ett ramkort nu jag med, när du också har fått till ett så rackarns snyggt!

Kram!

2009-11-17 @ 22:35:35
URL: http://cathspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0