Chokladutmaning och BIAprojekt!

För ett tag sedan utmanade ju Cath oss andra att scrappa choklad och i torsdags blev jag färdig med mitt alster. Sen är ju ljuset så uselt att det tar flera dar bara att jobba upp orken att plocka fram kameran för att fota det man skapat, hihi. Enligt mig är november den tristaste månaden på hela året! Vilken tur att det finns så underbara DT-kollegor som kommer med härliga utmaningar då :)

Jag har en kompis som behövde lite uppmuntran så jag bestämde mig för att göra ett kort till henne med lite choklad i :)



Jag har använt mig av brun cardstock och vackra papper från Graphic 45, en Inkidostämpel, band, chalk, Martha Stewarts kantstans, en charm och några pärlpluttar. Kanterna är rivna och stämpelmotivet har jag embossat.

Man öppnar kortet genom att ta av bandet och innuti ser det ut så här:



Texten är stämplad med en Inkidostämpel och så har jag limmat fast en bit spets för att ge det hela lite mer djup. Och så har jag stoppat i chokladstavar från Merci! Det är ju helt ljuvlig choklad!! Eftersom jag var på mitt allra snällaste humör så lät jag bli att stämpla en text under alla chokladbitarna, nämligen "Nu är det sluuuut" :)

Det syns inte på bilden med fickan som chokladen ligger i är gjord som ett litet dragspel i sidorna för att chokladen ska få plats. Superenkelt att göra och jättekul!


För ganska längesen fick vi köpa fördelaktiga paket av Inger med massa läckerheter i. Jag köpte bland annat lite BIA-saker för jag tycker de behöver en puff här i bloggen.

Så nu tänkte jag visa er vad jag skapade...



Jag gjorde ett album som jag ska ha mina stämplar i när jag åker iväg på träff!! Jag köpte en förpackning med canvas-covers. Använde mig av Decoupagelim för att klä in sidorna med ett papper jag valt från mina egna gömmor (en liten miss där!), fast jag har hört att det går lika bra med vanligt trälim som man blandar ut med vatten.



Jag satte i den största spiralen och ett av de där läckra BIA-låsen som jag suktat efter att prova så länge. Läderbandet har jag färgat in med färgen Vintage Photo och distressverktyget.




Sen använde jag slicen för att göra bokstäver i pappret Belgian från Basic Grey, de här papprena är perfekta att stansa ut bokstäver med!! Ordet TIMELESS är grungboard som jag målat med Crackle Paint och sedan lackat ovanpå med Glossy Accent.





Jag ville hålla framsidan ganska ren eftersom boken ska få följa med mig på träffar och resor, men några blommor som jag färgat med distresser och lite spets var jag ju tvungen att ha med i alla fall :)




När man öppnar boken så finns det 4st akrylic-sidor inuti. Fler sidor kan man inte ha för då går det inte att stänga. EZ-monterade stämplar fäster jättebra på akryl-sidorna och det är lätt att byta ut beroende på vilka stämplar jag vill ha med mig på just den här träffen.




Baksidan ser ut så här...

Jag är supernöjd och har redan hunnit använda min fina bok flera gånger :)

Nu blir det lite lunch här, men ikväll tror jag att jag ska ta och skapa något fint till Caths utmaning för Novmber!

Kram på er allihopa!
BellaMio


Kommentarer
Postat av: Louise Uddenbjörk

Så fina saker ni alla gör i denna bloggen.

Men Mio vilken fin bok du gjort och vilken härlig choklad ask så riktigt mumsig ut. Hoppas hon gillade det hon som fick den.



Nu har jag också fått se din fina ram tavla helt underbart vacker. Jag förstår att du fått mycket beröm för den.



Kram Louise

2009-11-10 @ 17:13:11
URL: http://louiseudden.blogspot.com/
Postat av: Charlotta

Jättecool liten minibok för stämplar! Du vill inte lotta ut den? Skojar bara...

Chokladen var inte så dum, den heller! Har du vikningsmall eller hittat på själv?



LaVikinga undrar

Postat av: BellaMio

Jag har ingen mall, om ni är intresserad så gör jag gärna en tutorial!

2009-11-10 @ 20:10:20
URL: http://bellamios.blogspot.com/
Postat av: Charlotta

Eller ännu bättre; KAN VI INTE FÅ EN LITEN TUTORIAL på hur man kan vika den fiffiga chokladförpackningen??????????



La Vikinga bönar och ber...

Postat av: Cath.

Superfint kort! Me like! Och din stämpelförvaring är ju bara sååå snygg! Kanoners!

Kramar!

2009-11-10 @ 22:36:55
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Eva

KANONFINT,både chokladen och boken (som vanligt:))!!

KRAM!

2009-11-10 @ 23:36:08
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/
Postat av: Jessica

Rackarns va läckert!



2009-11-11 @ 20:05:19
URL: http://blogg.coffeeaddicted.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0