Morsdagskort och Bästa vänner kort



Fick underbara papper i DT-kitet från Inger. Här har jag använt Bazzill Canvas
Fawn och Rosey.
Och så två mönstrade papper från BasicGrey: Wisteria corn-
flower och Fountain.
 Hålet som är som en blomma är utskuret i Slicen, pappret
fäste jag med distanskuddar. Textstämpeln är från Stämpelboden och jag har
jobbat in lite distressink både på texten och på tagen bakom. Chalkat lite med
Fluid chalk Creamy brown.
En bit  beige rutnät och en bit naturpapper raffia artemio.
Som dekorationer har jag beige spets,beige band, prima blomma och
minirosor i en svag blå-lila färg. Kaisers halvpärlor och ett hjärta av brun snodd.
Snodd och minirosor tycker jag är enklast att fästa med Glue Dots.



Ett runt kort till Bästa vännen!  Framsidan är avskuren med hjälp av Fiskars
kantstans så man ser en bit av insidan. Det blå pappret på kanten följer med
framsidan.
Samma papper som ovan. Blomman som blev utskuren kom till användning
här.
Stämplarna är House Mouse Mudpie Wonders02 och Bästa vänner från Inkido.
Har stämplat med en swirl runt kanten inuti och lite på framsidan.
Två ljuslila öljetter, övriga dekorationer som ovan.

Trevlig helg! Önskar Linda


Kommentarer
Postat av: Cath.

Härliga färger och ljuvliga kort!!!

2009-05-21 @ 18:53:26
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Eva

Härliga kort och sköna färger- och visst är slicen kul!?

2009-05-26 @ 20:40:25
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0