Ett vackert kort

Så ska jag då för fösta gången blogga här hos Pysseltagen! Lite nervöst är det allt. Många fiiina alster i bloggen och väldigt duktiga DT's.

I måndags fick jag mitt första Gäst-DT-kit av Inger. Det var fina papper, härliga blommor och vackra band.  Så jag satte tänderna i materialet med en gång. men jag är en långsam scrappare så det tog sin lilla tid. Men nu har jag knåpat ihop ett kort som var riktigt roligt att göra.



Jag har rivit och chalkat kanterna, kan knappt göra ett alster utan. Det är  tre minirosor i varje vit blomma och så har jag knorrat stjälkarna. Texten i hjärtat är stämpeln "Det vackraste" och den har jag stämplat och embossat med distress embossing pulver för att få en lite sliten look.



Här har jag tagit en tag och distressat den lite med lila och brunt. Även bakgrundspappret är distressat för att ge lite mer liv. Textstämpeln är embossad den oxå.



Härliga blommor och en vacker fjäril får pryda cirkeln där jag tänkte att man kunde skriva ett par rader om man vill.

Material som jag använt:
Vit Cardstock
Cardstock - Fourz Avalanche
Mönstrat papper - Love birds glitter från SEI
Mönstrat papper - Paige paper från Melissa Frances
Organzaband Chocolate
Minirosor Fuschia Pink
Prima hydragena petals blue
White cherry blossom
Stämpel - Det vackraste från Inkido
Vita blommor
Tag 50x100
Fjäril vit i filtvelour
Stämpel - Kram från Inkido
Distressdynor - Vintage photo och Milled lavender
Vit spets


Nu när jag har avslutat det är projektet är jag supersugen på att börja med en LO (Jag är helt inne i ett LO-stim just nu, hihi) oxå... Vi får väl se vad tiden kan räcka till...

Jag vill passa på att tacka alla som röstade på mitt bidrag och till Inger för den här chansen att få gästa er en månad! Det är verkligen roligt och jag hoppas att jag ska kunna bidra med lite inspiration.

Så... passar på att önska er alla en GLAD MIDSOMMAR!!

Kram kram :)

Kommentarer
Postat av: Cina99

Jättefint som alltid :)



Glad midsommar till dig (er alla!) också!

2009-06-18 @ 13:08:31
URL: http://cina99.bloggagratis.se
Postat av: Christina

Vad snyggt kort det är väl konstigt att när man vill så är det svårt att komma på något.

men vad bra du lyckades JÄTTE fint kort.

Och en riktigt trevlig helg till er alla här inne

KRAM

2009-06-18 @ 22:12:53
URL: http://stinaslillakrypin.blogspot.com/
Postat av: Cath.

Å så fint kort!!! Hmmm... vad är det för vikning du använt? Skulle vilja se mer av den!

Kram på dig!

2009-06-18 @ 22:30:50
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Eva

Kanonsnyggt kort!!! Håller med Cath-kan man få en liten närmare beskrivning av vikningen?!

Kram!

2009-06-18 @ 23:37:12
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/
Postat av: Linda Kindberg

Jättefint kort!Snyggt med lila och brunt. Kul att se hur du använt även insidan på kortet.

2009-06-21 @ 17:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0