Killigt kort...

Nu börjar det sina i mitt gäst-DT-paket, men ett alster till räckte det till! Men vad skulle jag göra? Hmmm... min äldsta son fyllde 16 igår så jag gav mig på att göra ett kort till honom. Och det är ingen lätt uppgift kan jag säga!

Han gillar inte brunt som är min favoritfärg att scrappa i, inte gillar han den romantiska stilen heller... Dessutom så önskade han sig pengar så det var tvunget att vara ett kort med sedelficka...

Sagt och gjort, jag surfade runt lite och hittade en mall till ett sånt där sedelkort, ni vet ett sånt där med en vikning inuti där man sätter fast pengarna. Tyvärr kan jag inte visa insidan för jag var lite slö med kortet så jag hann inte fotografera det innan sonen fick det...



Till kortstommen har jag använt Canvas - Parakeet  som jag sedan klätt in med About A Boy - Peace, från Fancy Pants. Jag ville gärna få med det vackra organzabandet Swirl Aqua som fanns kvar i paketet så jag knöt en enkel knut runt kortet. De blå Mini Rosorna - Navy Blue har jag haft lite svårt att använda men här passade de ju perfekt! De vita pärlorna hittar du under pearls i butiken, kommer från Inkido.

För att få lite mer djup på kortet klippte jag till två cardstock-bitar och distressade dem. Stämplade även Grattis med en enkel stämpel.

Ja det var allt för denna gången! MEN goa Inger har frågat om jag vill stanna en månad till som gästdesigner!! Yippie!!! så himla glad jag blev när hon frågade mig...

So I'll be back!

Kommentarer
Postat av: Anneth

Vackert! Snygga färger och tjusig pärlswirl. :-D

2009-07-19 @ 21:55:50
URL: http://lillnettan.bloggsida.se
Postat av: Cath.

Superfint! Det är lite svårt att göra i andra färger och stilar än man brukar men jag brukar se det som en utmaning!

Kul att du stannar ett tag till som göst-DT!

Kram!

2009-07-19 @ 22:08:00
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Linda Kindberg

Jag tycker alltid det är svårare att göra till killar. Ditt kort blev jättesnyggt och passar till en kille. Gillar färgerna och swirlen av pärlor.

2009-07-21 @ 13:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0