Härligt DT-paket!!

Jag blev sååå glad när Inger frågade mig om jag ville fortsätta en månad till som gästdesigner!!! Det är verkligen en ära för mig!!

I förra veckan fick jag ett jättehärlig DT-paket, titta bara:



Har ni sett så mycket godsaker!! Det översta pappret skimrar jättefint, syns ju tyvärr inte på bilden...

Meeen, jag fick mer förstår ni!! Jodå, titta:



De mönstrade papprena hade jag fått välja själv, och jag fastnade för serien "Breaking Free" från My Mind's Eye. De är så olika från vad jag brukar skapa med.

Så jag satte mig ner och gjorde en LO om min mellanpojk. Han var helt tokig i bilar när han var liten, vet inte hur många han hade, men över hundra var det minst! En bil skulle över allt, till och med när han sov skulle han ha ett par bilar med sig, hihi... Fotot jag använt mig av är gammalt och taget med en vanlig 135mm kamera, med andra ord, inget bra foto. Men det var det jag ville ha...

Så här blev i alla fall resultatet:



Den här LO'n var rolig att göra. Tyvärr syns inte den fina kanten på bilpappret så bra på bilden. Men kila gärna in i butiken och titta på det, för det är verkligen fint.



Här har jag rivit av ett lite större hörn på pappret och låtit ett annat papper titta fram bakom. Pappret som tittar fram har jag först knycklat ihop och sedan slätat ut det litegrann. Senhar jag chalkat vecken så de skulle bli lite mer framträdande.

Rosorna har jag tvinnat runt varandra och på så sätt fått ihop en egen liten hemmagjord ranka. En kul effekt tycker jag...



Jag tog en bit vit cardstock och skar till den som en tag. Sen gnuggade jag in färg med hjälp av mina distresser så jag fick en nyans som skulle passa till resten. Ett brunt organzaband och finfina blommor fick pryda tagen.



Här har jag använt mig av min mask och distresserna igen, och skuggat fram kugghjul för att förstärka biltemat ytterligare lite. I överkanten kan man se en bit av det läckra Crispybandet som jag använt oxå.

Imorgon åker familjen till Öland ett par dar, ska bli så skönt!

Kram på er!

Material som jag använt denna gång:
Breaking Free, Oh So Very Cool The Ride Paper (die cut)

Breaking Free, Oh So Very Cool Rocky Point Paper

Bazzill Canvas - Pinecone
Bazzill Fourz Raw Silk - Avalanche (till tagen)

Mini Rosor - Baby Blue

Blommor från Prima - Quick Picks Hyd - DEEP FOREST
Organzaband - Chocolate

Distress ink Walnut Stain

Distress ink Vintage Photo

Large Alphabet Flocked Stickers - Brown

Large Alphabet Flocked Stickers - Black


Kommentarer
Postat av: Anneth

Vad fin den blev! Blev nästan lite sugen på de där orange och orange/blå papperen... Gillar hur du gjort i övre hörnet med bortrivet papper, den idén kommer nog snos framöver. :P Kram!

2009-07-28 @ 09:45:42
URL: http://lillnettan.bloggsida.se
Postat av: Sara

Jättefin!! Bilpappret var jättesnyggt!!

Kram

2009-07-28 @ 09:54:57
URL: http://drullputta.blogspot.com
Postat av: Linda Kindberg

Åh så duktig du är. Gillar verkligen din LO.

Vad fint det blev med det veckade pappret och rosorna intill. Kugghjulen var ju en jättekul detalj.

2009-08-03 @ 21:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0