Bouillontråd & Pärlor



Här har jag använt mig av vita pärlor och rosa bouillontråd.
Pappret är baksidan av june bug - strawberry cheesecake. Stämplat texten, swirlarna och fjärilarna med ColorBox Razzberry och embossat texten och fjärilarna med Super fine Clear Embossing. Fjärilarna stämplade jag på Vellum och klippte ut. Blommor och blad är målat lite diskret med Perfect Pearl blandat med en gnutta vatten.





Bouillontråd är en tunn färgad ståltråd som du enkelt kan forma och använda till olika dekorationer.

   

Till de största hjärtan har jag använt en hel tråd - Dra ut tråden...forma till en lös boll, som när du rullar köttbullar;)
Tryck till den med fingertopparna till den form du önskar.


På denna sista bilden har jag använt tråden i mitten av blommorna och fäst lite skruvad tråd vid stora blomman. De gröna bladen är bandet FAUX SUEDE / LEAVES - ribbon - olive


Fler tips....









/ Inger


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0