Blingig inspiration....

Hej på er! Hoppas att ni har haft en bra jul och att ni har lite ledigt och tid att scrappa så här i mellandagarna. Det har jag och jag njuter av varje sekund, bäst att göra det för snart stundar en lång vårtermin....

Jag har skapat ett litet inspirationsbidrag till TÄVLINGEN som pågår nu, än finns tid att tota ihop ett glimmande alster! Jag gjorde 2-i-1 så att säga då jag ville testa att göra ett RAMKORT som suveräna Mio  så rart vísade hur man gjorde på ett så bra sätt! Busenkelt var det ju!


Jag använde mig av Magnolias papper (fast det med snöflingorna verkar tyvärr vara slut) blå minirosor, callor, vita blommor  samt stansade ut vita rosblad i vit cardstock  med Martha Stewart-punchen. Jag använde rikligt med Silver-stickles och en hel del bling! Den snygga stjärnan  har jag embossat i silver och fyllt i med massor med Stickles. Det utstansade stundande årtalet har jag också glittrat rejält med Stickles!
 




Sedan roade jag mig med att testa att göra en bordsförpackning med tändstickor som jag sett lite varstans nu innan jul. Jag har tagit tändsticksaskar, fyra stycken av den allra minsta sorten som jag lagt omlott och skurit ut två bitar i kartong (vet ni, jag sparar på flingkartonger o.d. för de är perfekta till såna här ändamål) 10,5 cm x 10,5 cm som jag klätt i papper och sedan klistrat fast askarna mellan. Här har jag gjort en vinterglittrig variant för nu är ju julen ändå snart över! Helt underbar spets samsas med vita blommor som jag har embossat med min favoritswirl i silver! Kan ju vara en bra gåbortspresent till nyår tänkte jag!

Själv ska jag stanna hemma och hålla mig inne och skåla in det nya året på långt avstånd men förstås inom synhåll från smällare och raketer - de är vackra att se på men jag är nog lite skott-rädd...

Vi ses nästa år! Gott nytt år från mig till er!
Kram! Cath.

Kommentarer
Postat av: Linda Kindberg

Gott Nytt år! till dig Cath. Vilka fina alster.

"Tändsticksaskarna" var såå fint. Måste jag också

prova på. Jättebra gå-bort-present!

2009-12-30 @ 09:33:12
Postat av: BellaMio

Japp, jag kan bara hålla med Linda. Så fiiiint, och så kul med rosetterna på hörnen av ramkortet. Alltid lika kul med nya idéer, TACK!!



2009-12-30 @ 21:41:51
URL: http://bellamios.blogspot.com/
Postat av: Eva

Superfina glittrande skapelser! Gillar verkligen tändsticksaskarna, detta måste absolut provas!

TACK för inspirationen!

2009-12-30 @ 22:26:56
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0