Flera kort med Basic Greys Lemonade!

Hej igen på er i sommarvärmen! Vet inte hur det är hos er men där jag är så är det i alla fall varmt och skönt!  Värre var det i Värmland förra veckan, mest regn, vilken tuuur då att jag hade scrapsakerna med mig! Hoppas Värmland också får lite sol på sig nu !

Nu har jag några kort att visa er, återigen med de urläckra Basic Grey Lemonade-papperen.


Först ut är ett ganska så enkelt kort i stl 10x15 cm.
Jag har skurit ut Kram med Slicens designcard 3. På bostäverna har jag lagt Crackle Accents. ågot jag helt nyligen har blivit förtjust i, så nu har jag det på nästan allt... Men flaskan har ju stått här bra lääänge. Nu vill jag ju testa Crackle Paint också, det ger ju bara mersmak det där... ;D

Här är alla produkter jag använt:
Basic Grey - Picnic Table - Lemonade
Basic Grey - Sun Dress - Lemonade
MS Edger Half Spiral Punch 
Slice Starter Kit  och Slice Design Card Basic 3 Shapes 
Rhinestones - Hot Pink
Organzaband - Magenta
Organzaband - Äppelgrön
Crackle AccentsTM - Ranger
Fluid Chalk Cat's Eye - Olive Pastel


Så till nästa kort i stl 15x15 som är det vanligaste kortformatet för in del i alla fall.  Stämpeln känner ni igen, den har jag visat förr... det är Tossa_blomma från Bilmålarna. Tycker den är helt underbar och rolig att måla... Jag föredrar ju Promarkerpennorna men jag har använt MCP-teknik med mina fina Polychromos - Faber Castell - 12 pennor tillsammans med Stompfer 3,2 mm och Skonsam förtunning 222. Väldigt roligt att jobba med och ett litet set pannor räcker ganska långt tycker jag.
Papperen jag använt här är:
Basic Grey - Picnic Table - Lemonade
Basic Grey - Cherry Cobbler - Lemonade
och
Basic Grey - Pretty Petals - Lemonade

Blommorna: Paper Flowers - Daisies - White ochPaper Flowers -Small Open Blossoms - White har jag inkat in med Distress ink Milled Lavender med hjälp av Ink Blending tool . Riktigt roligt, faktiskt! Sedan stämplade jag med Swirl1 vänstersvängd med samma färg på blomman och det syns ju inte på bilden tyvärr men det ger mer liv åt blomman...
I mitten satte jag Pearls - Lush och jag har också kompletterat med Green Apple Grid Ribbon.

Rosetten är knuten med Lime Glimmer Ribbon som har en så vacker lyster och som dessutom är lätt att knyta fina rosetter med. Det  är ju alltid ett plus ;D!

Jag har dessutom slängt på lite fler pärlor, vem kan inte få nog av pärlor? Inte jag i alla fall...Och min bästa vän chalken har också fått tjänstgöra, också denna gång är det Olive Pastel som varit i farten...

Å, det blev långt detta... men jag återkommer snart igen...

Kram, Cath.

Kommentarer
Postat av: Linda Kindberg

Jättefina kort båda två. Jag gillar det enkla och raka. Med så fina papper behövs det inte så mkt mer.

Tossa stämpeln är ju underbar. Jag tycker jag tröttnar så fort på mina stämplar- vet inte om jag köper för specifika. Bra med lite mer allmänna som passar till alla tillfällen.

2009-08-03 @ 22:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0