Slide Card

Jag fick ju för ett tag sedan ett väldigt läckert kit av Inger. Och trots att jag redan gjort ett alster så kliade det fortfarande i pysselfingrarna!

Denna gången gav jag mig på att göra ett Slide Card. Oj så roligt det var, och snygg och välarbetat blev det oxå! Kommer definitivt att göra flera såna här kort!



Jag har använt mig av härliga roooosa papper!! Och faktiskt låtit hela kortet gå i rosa. Vilken underbar färg, hihi... Motivet kommer från bildmålarna och heter Mimosa-tulpan. Motivet är färglagt med Polychromospennor från Faber Castell, finns i shoppen!

En liten närbild:


Här har jag använt mig av de fina pärlorna och den mycket läckra Bouillontråden som finns i shoppen. Jag kommer definitivt att köpa på mig ett par meter av varje färg, för oj så mycket skoj man kan göra med den. Här har jag trätt på pärlor och fördelat dem på jämt avstånd. Sedan har jag bara tagit tag i pärlan och snurrat den ett par varv så pärlan sitter på plats. Lätt som en plätt!

Ni ser att det är en liten bandögla högst upp? Om man drar i den ser kortet ut så här:



Visst är det fiiiiint? Gillade detta sååå mycket.

Inuti ser kortet så här:



Här finns det gott om plats att skriva och om man vill kan man ju klistra in ett foto kanske...

Det blev ett ganska tungt kort så dubbelt porto går nog åt om man ska skicka det, men det är det värt tycker jag!

Till kortet har jag använt följande material:
Cardstock Bazzill Canvas - Petunia
Cardstock Bazzill Dotted swiss - Salt
Cardstock Bazzill Dotted Swiss - Pirouette

Cardstock Bazzill Canvas - Aloe vera (på den lilla tagen)

Mönstrat papper, Pink Polkas från Adornit 

Vaxpärlor 3 mm - may-green

Pink Glimmer Ribbon
Bouillontråd - Rosa

Paper Flowers - Daisies - Light Pink & Sky Blue
Starkt rosa minirosor
Textstämplarna är mina privata
Tror inte jag har glömt något nu...

Nu tar jag familjen med mig och åker till Stockholm några dar, men jag har fortfarande massa fiiiint kvar i mitt DT-kit så jag är snart tillbaka!

Kram Kram
BellaMio


Kommentarer
Postat av: Cath.

Underbart Mio, du har gjort ett fantastiskt välarbetat kort!

2009-08-02 @ 08:44:19
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Anneth

Läckert! Tråden var ju himla smart, jag har kikat på den ett par gånger i shoppen men inte riktigt fattat vad jag ska kunna använda den till. Tack för tipset!

Det SKA vara tunga kort med massa lager papper och dekos...för de är skojigast att få! :P

2009-08-02 @ 09:12:34
URL: http://lillnettan.bloggsida.se
Postat av: Eva J

Kanonfint!!! du är ju bara sååå himla duktig

och så välarbetat med alla detaljer, ska kika på tråden för den verkar jätterolig att jobba med. Att korten blir tunga det gör ju ingenting.

Kramar Eva

2009-08-02 @ 10:48:49
URL: http://eviebee.blogg.se/
Postat av: Ann-Margret

Helt underbart kort! Och i rosa. Min favoritfärg!

2009-08-02 @ 20:10:57
Postat av: Linda Kindberg

Jättefint kort! Så välarbetat- även på insidorna.

2009-08-03 @ 20:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0