Lite inspiration...

Idag tänkte jag bjuda er på lite påskinspiration. Det har ju kommit in massa fina papper och läckra stämplar till shoppen. Så fort jag fick hem dem var jag ju tvungen att göra ett kort, hihi...

Det var lite klurigt att får till utmaningen som Eva knåpat ihop till oss denna månaden, men efter lite funderande fick jag till det :)

Voila!



Det är minsann ett ägg, en kyckling och en tupp, och tre fjädrar med :) Och jag har gjort kortet i gult och brunt. Det var verkligen utmanande, men oj så roligt :)

Basen är gul cardstock, och för att förstärka ytterligare har jag lagt en matta av brun cardstock oxå. Det läckra gula mönstrade pappret är baksidan av Primas Tropical Lagoon.




Tuppen är min egen stämpel, men det finns en väldigt fin i shoppen oxå, från Bildmålarna. Ett par gula pluttar i hörnen för att rama in ytterligare. En mycket billig och användbar dekoration tycker jag :)





Den bruna cirkeln i bakgrunden har jag stansat ut ur ett spillpapper med hjälp av en av Martha Stewarts nya punchar, Punch Around The Page Combo. Sååå roliga att använda!!

"Glad Påsk" är en stämpel från Bildmålarna och jag har stämplat med brun färg och sedan embossat med clearpulver. Jag har stämplat på akvarellpapper och efter att jag embossat så klippte jag ut på frihand. Jag duttade över med en gul chalkdyna och skuggade kanterna med en brun.




Lite vackra blommor är ju ett måste, hihi... Här har jag först knutit en rosett och sedan stuckit i tre gula och tre bruna blommor under rosetten. En lite större gul blomma från Prima tyckte jag oxå skulle få vara med.




Och så då motivet... Det är den härliga stämpeln Chicken Tilda från Magnolia och jag tycker hon är sååå söt!! Lite 3d-lack på näbben och rosetten.

Ägget är oxå en stämpel men den här kommer från Stämpelboden. Först har jag färglagt själva ägget och sedan dränkt hela delen med glitterlim :) Jag tyckte det var svårt att få till rosetten bra med målningen eftersom det var lite begränsat i färgvalet. Så jag stämplade ägget igen på ett brunt mönstrat papper och så klippte jag ut själva rosetten och klistrade dit. Och så massa 3d-lack ovan på.

De läckra fjädrarna som sticker upp backom Tilda finns oxå i butiken, jag passade på att använda både gula och bruna.

Nu ska jag ta och äta lite lunch, sen blir det pyssel för hela slanten i kväll! Men i glömmer väl inte bort tävlingen??? Vi vill få mååååånga fler bidrag!!

Kram
BellaMio

Kommentarer
Postat av: Annette

Jätte gulligt, snyggt med gult och brunt.Det är jätteroligt med påskkort.

2010-03-15 @ 13:19:08
Postat av: Linn

Fint påskkort! Vilken söt stämpel :)

2010-03-15 @ 15:44:18
URL: http://linnspyssel.blogg.se/
Postat av: Petra/Trollet

Oh så påskigt och härligt.....nu längtar man!!!

2010-03-15 @ 17:35:40
URL: http://trolletspyssel.blogg.se/
Postat av: Cath.

Å, verkligen supersnyggt! Kramar i massor!

2010-03-15 @ 22:25:09
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Eva

Underbart som alltid :) !

Kram!

2010-03-16 @ 21:52:22
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0