Altrade godisgömmor till påsk och ett stafflikort!

Hej igen!
Påsken närmar sig med stormsteg och jag har börjat så smått. När jag i fredags hämtade hem ett stort paket från Pysseltagen, jag var ju bara "tvungen" att köpa på mig de nya fina Magnoliapapperen och stämplarna så blev jag så sugen på att altra. Jag hade inget ägg hemma som passade sig för att altra men vem har sagt att godiset måste ligga i ägg? Bara det är godis liksom, eller hur?!! (Sa den största godisgrisen på den här sidan ekvatorn...eller något...) Några små burkar hade jag i mina gömmor och de fick lite nya kläder.


Här gjorde jag en påskig rosa ask som inte känns så säsongsbetonad utan nog kan användas till något annat sedan godiset är uppätet. Jag målade lock-kanten med Crackle paint. Klädde burkens sida med det rosa Pink bunny och locket klädde jag med Vintage pink quilt. Den söta vita raka spetsen klistrade jag på längst ned. Locket dekorerade jag sedan med rosa calla, Primablad, vita små pärlswirlar och jag band samman buketten med ett rosa satinband. De små vita pärlorna bakom själva buketten kom med i senaste paketet och jag kan inte hitta det i butiken men de var så läckra så jag hoppas de kommer alla till del så småningom.

En liten tårtbitsliknande ask fick gula påsk-kläder med Magnoliapapperen och min äldsta dotter sa att det liknade en ostbit, nja, en söt ostbit då i alla fall... Jag använde Daffoodil till locket och Vintage yellow quilt till själva asken (tyvärr slut i butiken men det finns ju andra lika läckra papper). Locket ,målade jag först med Crackle paint och sedan satte jag dit en gul spets som låg i mina gömmor. Dekorerade locket med astrar och rosor, gult glimmerband och sen lät jag pärlor sitta strödda över hela asken.



När jag var på scrapträff senast såg jag Tesa B göra ett så fint stafflikort med Spellbinder-dies, jag måste ju pröva själv för att variera min senaste favoritvikning, och så här blev resultatet. Kycklingar från en MS-punch, gult crispyband, gula fjädrar, bruna pärlor, gula rosenknoppar och papper från Basic Grey på en bas av Dotted swiss cardstock. Jag har också använt mig av Buillontråd som extra effekt i buketten. Bladen är utstansade med rosbladspunchen från MS. Textstämpel från Bildmålarna.

Jag jobbar på med påsk-korten så snart ses vi igen här!

Härligt att se alla bidrag som börjar droppa in till mars-tävlingen! Mer vill vi se och ännu hinner ni!

Kramar,

Cath.

Kommentarer
Postat av: Cina99

Underbara askar & jättefint kort!! Den gula "ostbiten" var bara föör läcker :)

2010-03-21 @ 17:20:30
URL: http://cina99.bloggplatsen.se
Postat av: Karin/essmo

Wow! vilka urfina alster! Stafflikortet är ju helt underbart! Tack för all inspiration! =)

2010-03-21 @ 17:24:01
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Petra/Trollet

Men så fint du gjort, perfekt med altrade burkar att lägga "gottet" i!!!!!

2010-03-21 @ 17:47:30
URL: http://trolletspyssel.blogg.se/
Postat av: BellaMio

Sååå läckra alster tjejen!! Den där tårtbiten får du allt lära mig att göra tror jag :)



Kramisen!

2010-03-21 @ 18:33:19
URL: http://bellamios.blogspot.com/
Postat av: jenny/e.j.m

vilka fina askar så härligt påskiga. och stafflikotet blev så fint.<Måste testa ngn gång.



//jenny/e.j.m

2010-03-21 @ 23:44:34
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Petra/peu

Wow, så mycket snyggt du gjort. Gillar de altrade askarna jättemycket. Blev insprierad, alter är inte min grej annars, men fick lite lust nu.

Är det labels one du använt till stafflikortet, finns ju i 2 olika storlekar om jag inte har helt fel för mig. Eller detta kanske är ett litet minikort.

Hälsningar

Petra

2010-03-22 @ 10:04:44
URL: http://www.underbartarkort.blogspot.com
Postat av: Cath.

Tack rara ni för alla era gulliga hälsningar! Jag blir så glad!

Petra/peu: Ja, det är Lables one jag har använt. Den största till kortbasen och så näst största till mönsterpapperet. Så nej, kortet är inte så jättestort!

Kramar!

2010-03-22 @ 16:12:11
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Linda Kindberg

Bara sååå läckert! Verkligen inspirerande! Alla tre

kanonfina!

2010-03-22 @ 20:20:23
Postat av: Anonym

Ahh, helt underbara askar & gulligt kort oxå! Vill gärna ha en liten beskrivning till tårtbiten :) !

Kram!

2010-03-23 @ 17:46:14
Postat av: Eva

Äsch, råkade bli anonym i inlägget ovan :)

2010-03-23 @ 18:01:25
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0