Ett manligt kort från en bloggläsare






Yngste sonen fyller år och ville skicka ett kort, men hade bara puttinuttiga kort färdiga.

Jag gick o grunnade i tre dagar på vad jag skulle hitta på, det passade inte med rosa rosetter och dylikt till en reslig man på två meter.

Så plötsligt en natt kl ½ tre, kom jag på det, upp som tusan och smög in på pysselrummet och satte igång:

Den stora tagen är av akvarellpapper 300 g ca 16cm lång 9 cm bred, på den klistrade jag ett graphic 45 papper (jul) men med en jättesnygg baksida med en kartbild på. (Inger har lovat att beställa hem fler). Sedan stämplade jag ett Tim Holtz motiv en så kallad ACT storlek och distressade med vintage photo och rispade kanterna och sedan på med valnut stain. En metall hörna av Tim Holtz och några kinesiska pengar i nedre hörnen. Klockan har jag gjort av två stämplar som Inger har i butiken, distressat och lite krackelering på som glas. Sedan fäst den i en kedja från Tim Holtz.  Den lilla tagen har samma papper som den stora plus en brun cardstock som baksida, en utstansad spellbinders på akvarellpapper som är stämplad med en grattisstämpel och embossad med distressdynorna. Baksidan har fått en Tim Holtz biljett som man kan skriva en liten hälsning på. Och som avslutning ett litet guldhjärta ”made with love”

Till min ”lille” guldhjärta som nu fyller 28.

Hälsningar Annette

(ja, jag har blivit helt betagen i Tim Holtz pinaler)


Kommentarer
Postat av: Cina99

Ruskigt snyggt!

2010-01-26 @ 22:24:55
URL: http://cina99.bloggplatsen.se
Postat av: Eva

Urläckert! :)

2010-01-26 @ 23:59:32
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/
Postat av: BellaMio

WOW!!! Supersnyggt, verkligen!! Många fina detaljer att fastna i oxå. Tror verkligen sonen blir väldigt glad.

2010-01-27 @ 21:57:17
URL: http://bellamios.blogspot.com/
Postat av: Linda Kindberg

Så snyggt! Verkligen välarbetat- både fram och baksidor. Du är ju ett riktigt "Tim Holtz" proffs!

2010-01-28 @ 08:56:16
Postat av: Marleen Sonesson

Supersnyggt Annette!!!:)) Du är otrolig på att hitta på saker. Kram

2010-01-28 @ 13:12:46
Postat av: Cath.

Helt underbart!

2010-01-28 @ 21:31:19
URL: http://cathspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0