Bidrag: 3 och nr: 4 - Aprilutmaningen

Jippie!!! Här strömmar minsann bidragen in!!! Så roligt att se hur ni liftat oss :)

Bidrag nr: 3






Ramkort á la BellaMio är det som har liftats:



Hej!
 
Jag har valt att lifta BellaMio's Ram-kort från när hon gjorde en tutorial om just ram-kort. Tyckte det va så fint just med ramen, det framhävde bilden på ett helt annat sätt än om man hade gjort ett "vanligt" kort.
Istället för julkort så valde jag att göra ett babykort i blått. Teknikerna jag liftat är chalk, stämplar och glitterstickles (om det nu kan räknas som teknik), dekorationer är ju blommor och spets. Blommorna är från pysseltagen, babystämplarna är Tilda (Panduro), swirlen kommer jag inte ihåg...
 
Hoppas på ordentligt med vårkänslor för alla, så kommer kortet väl till pass nästa år ;o).
Kram
Linda


Bidrag nr: 4




Det vackra kortet som liftats kommer från DT Eva:



"Hej!
 
Här kommer mitt bidrag till april månads liftutmaning.
 
Jag har valt att lifta ett kort som DT Eva har gjort. Nämligen var det så att jag gjorde ett besök hos Inger på Pysseltagen för några veckor sedan och där såg jag Evas kort som jag tyckte var så fantastiskt fint och välarbetat på alla sätt och vis. Så när jag såg att april månads utmaning var att lifta något som DT gjort visste jag direkt att jag ville lifta detta kort.
 
Jag har givetvis inspirerats av vikningen på kortet men framför allt blev jag helt betagen i de fina skira egenhändigt gjorda blommorna. En annan sak som jag tänkte på också när jag såg Evas vackra kort var att man kan göra så mycket själv och man måste inte köpa kilovis med blommor som kanske ändå blir liggandes. Och gör man egna blommor med mönsterpapper på det här sättet har man alltid blommor i rätt nyans. För trots att jag har ett helt berg med köpta blommor så händer det ofta att jag saknar just "den" nyansen! Jag fick mej en liten tankeställare och kände att jag ville, i alla fall för ett ögonblick, tillbaka till den tiden då jag gjorde egna dekorationer.
Så när jag fick en beställning på ett "Välkommen till världen-kort" tyckte jag det skulle passa att lifta tekniken med att göra egna blommor av mönsterpapper.
Tyckte det passade bra på ett "babykort". Motivet har jag färglagt med distresser, precis som originalet. Jag blev för en gångs skull väldigt nöjd med mitt kort och helst skulle jag vilja behålla det, faktiskt:). 
 
Hälsningar
Petra
Petra/peu"

Tack tjejer för helt fantastiska skapelser. Jag blir så rörd när jag läser era ord! Och jag kan bara hålla med dig Petra, ibland glömmer vi bort att skapa mitt i allt skapande :)

Kram
BellaMio

Kommentarer
Postat av: Eva

Coolt ramkort, Linda, gillar spetsen.

Och Petra-helt ljuvligt babykort till en liten tjej :), håller verkligen med om att egengjorda blommor ofta är snyggast. Såå roligt att se sina alster "tolkas" av någon annan :)

Kram

2010-04-15 @ 22:17:56
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0