Mer från mig... nu en LO!

Jag känner mig ibland lite som en ketchupflaska av känt märke när jag bloggar... först kommer ingenting... och sen så kommer ingenting... och sen...kommer... ALLT!!!

Här har jag gjort en LO med ett 8 år gammalt foto, tänk vad tiden går, ibland känns det som om det var alldeles nyss som hon var så där liten... och som min man förvånat sa när han tittade på LOn, "Oj, där var jag alldeles mörkhårig"... ;D


Det enda som jag lagt till här från mina egna gömmor är en chipboardswirl som jag haft liggandes bra länge men som kändes helt oemotståndlig att måla med Crackle Paint , i det här fallet Vintage Photo. Snygga swirlar att mål amed Crackle Paint kan man annars skriva ut med Slicen och designkort nr 3. Jag har jobbat mycket lager på lager och sett till att använda Tim Holtz-dekosarna som är så användbara och helt ljuuuvliga tycker jag. Rivit med min Edge Scraper och chalkat ordentligt med Vintage Photo som är min favorit om nu ingen har undgått det....*fniss*
Jag har lagt ut fjärilsmasker och sprayat med Mini mister och en blandning av Vintage Photo och Perfect Pearl Perfect Copper. Mönsterpapperen jag använt är samma som i inlägget nedan, från MME!


Här ser ni metall-fotohörnen och journaling-biljetten samt den skojiga Clear fragments som jag satt i mitten av blomman med en bit mönsterpapper under. Blomman är förresten en Hydrangea i alldeles omöjlig färg som jag målade med Crackle Paint Antique Linen.    Swivel Clasps är en rolig detalj. Rosorna och spetsen är sprayade med samma färgblandning som Cardstocken.


Här ser ni hur jag jobbade med spetsen, och framför allt VAR! Pizzakartongen man får hem sina varor i när man handlar papper från Pysseltagen är utmärkt att ha som spray-verkstad!

Det vita Crispybandet färgade jag också in med Vintage Photo så att det passade in i LOen.

Så! Nu hoppas vi att det inte dröjer lika länge tills nästa gång, nu känner jag mig verkligen på bättringsvägen!

Kram på er alla och kom ihåg att ännu hinner ni lämna ett bidrag till vår Tim Holtz-inspirerade tävling!

Kram, Cath.

Kommentarer
Postat av: Eva

Ja,tänk va fort tiden går, märks så tydligt när man kollar på foton på barnen :). Superfin o välarbetad LO, jättefina kort oxå och tack för tipset om pizzakartongen!

KRAM!

2009-09-27 @ 12:43:52
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/
Postat av: Linda Kindberg

Härlig LO i mustiga färger!

2009-09-29 @ 12:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0