Utmaningar för Oktober och lite inspiration

Hur har ni det i höstvädret? Idag har vi strålande sol här, inget idealiskt pysselväder precis, men det struntar jag i för jag är verkligen i Pysseltagen, hihi...

Denna månaden har vi inte mindre än 2 utmaningar!!! En barntävling (upp till 12 år) där gulliga Inger lottar ut 3 st vinster bland de bidrag som kommer in.

Det här alstret har min dotter som är sex pysslat ihop alldeles själv :) Det är inte utan att man blir lite rörd i mammahjärtat!



Reglerna för barnutmaningen har jag hämtat från hennes alster.

Det ska vara med blommor, band, något skrivet (journaling) och ett motiv - egenritat/stämplat eller ett foto. Enfärgat och mönstrat papper. Lo eller kort spelar ingen roll. Barn upp till 12 år är välkomna att deltaga.

Maila era barns bidrag till [email protected] senast den 25 oktober.


Så till ordinare utmaning för Oktober... Denna gången har jag tänkt mig en lite annorlunda utmaning. Jag vill att ni scrappar en sång!! Japp! Bidraget ska vara en LO och enda kravet är sången och att ni när ni mailar in ert bidrag talar om vilken sång det är.

Inger plockar ihop ett läckert hemligt kit till vinnaren värt 250:-!!! Så sätt i gång att gnugga geniknölarna, ta en paus i julkortstillverkningen och knåpa ihop en läcker LO!!

Som vanligt ett bidrag per person och att det ska vara nyskapat till just den här tävlingen. Så klart får du ju visa det i din egen blogg efter att skickat in det till oss, länka gärna i så fall :) Senast den sista oktober vi ha era alster.


Jag lovade ju i rubriken lite inspiration oxå, och jag har äntligen kommit igång med julkortstillverkningen!



Ett lite annorlunda alster för att vara mig, men man måste ju variera sig :)

Jag har använt vit cardstock som bas, och det söta pappret Colorful Christmas - Jolly Snowmen från MME. Jag har stansat runt kanterna med Martha Stewarts "Half Spiral Punch", och sen har jag rivit upp en fyrkant i mitten och där under syns en bit av Baksidan på Abbey Road - Let's go racing stipes från My Mind's Eye. Flikarna har jag fäst med öljetter.

Runt den ena fliken har jag knutit ett band och hängt i en söt liten charm. Blommorna har jag gnuggat med lite chalk för att få rätta färgen. Några röda minirosor och en vacker röd julblomma som nyss kommit in till butiken och redan hunnit ta slut oxå!!

Stämpeln i mitten kommer från Stämpelboden.

Ja det var allt från mig idag.

Stora kramar!
BellaMio


Kommentarer
Postat av: Gurkiss Scrappande

Vilken mail adress är det man ska maila till?



Super snyggt kort BellaMio.



Kram Gurkiss

2009-10-15 @ 12:34:34
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking
Postat av: Gurkiss Scrappande

Är det möjligtvis på denna [email protected] mail?



Jag provar dit :)



Kram Gurkiss

2009-10-15 @ 12:36:24
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking
Postat av: emelie

Hejsan

får man bidra med en digi LO ?

2009-10-28 @ 15:41:53
URL: http://mittikaoset.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0