Snart student-dags....

...och då vill jag visa lite studentkort som jag har gjort. Jag hoppas det kan inspirera...!
Jag har valt att göra lite olika sorters kort! Men jag har genomgående använt papper från Maja Design och som jag bara äääälskar! 

Först ut här är ett toarulle-kort! Jag blev så inspirerad när jag såg alla fina kort som tjejerna inne på Svensk Scrapbooking gjort och jag kände att jag ville testa själv. Det var både lätt och kul, och lite annorlunda. Det är ett lagom kort att stoppa i en blombukett kanske...
Hur gjorde jag då? Jo, jag plattade helt enkelt till toarullen och klädde den sedan med papper och dekorerade.
Här använde jag:
Spets - Vit - 19mm
Yellow Glimmer Ribbon
Wellpapp - Gul
Mini Rosor - Golden Yellow
Prima - Quick Pick Hyd - Twilight
2-tone Golden yellow cherry blossom
"Grattis till studenten"
Tags - 50 x 100 mm
Blue Glass Embossing Powder - Ranger



Här är så ett vanligt traditionellt kort. Jag använde gul Cardstock som kortbas och använde blå cardstock som ram till mönsterpapperet. Jag stansade också ut 2009 i QK Chocolate i samma blå cardstock.
Det nya jag använde på detta kort var:
Magic Mesh - Navy (som jag stansade ut stora retroblommor med min punch och hade som bakgrund till körsbärsblommorna)
Swirl Yellow/Yellow
Swirl Blue/Blue


Här har jag gjort ett mappkort och en mall till ett sådant hittar ni på HÄR
Just mappkort är trevligt om man ska ge något som pengar eller presentkort. Här i lade jag ett par tags som man kan skriva något på... kanske datum eller något citat.
Till det här kortet använde jag MYCKET papper, det kanske ni ser... ;D Och så har jag lekt lite med mina Spellbinders-dies och min kantstans från Martha Stewart... det är så synd att de inte kan säljas i Sverige för de är så fina!

Som ni ser så har jag valt att stänga kortet med ett band, på baksidan sitter det fast under ett papper (japp, där också...)

Det nya jag använt till det här kortet är:
Student - oval - h
Mini Rosor - Navy Blue
Student - band
Individual Rhinestone Dots (silver-diamond)
 

Här ser ni insidan:


Hoppas ni har det bra, här uppe i Stockholmstrakten har vi haft ljuvligt väder idag, inte jättevarmt men soligt och skönt... Och häggen blommar för fullt! Jag som tyckte att det nyss var påsk...

Kram på er!

/Catharina.

Kommentarer
Postat av: Linda Kindberg

Jättefina kort Catharina! Det blir så fräscht med

studentfärgerna. Tyckte speciellt om det sista kortet.

2009-05-18 @ 08:04:05
Postat av: M@gs

Vilka härliga somriga studentkort. Längtar tills det är över och sommarlovet börjar...

Kram

2009-05-18 @ 09:00:20
URL: http://www.maggelimaggs.blogspot.com
Postat av: Eva

Jättefina studentkort och vilken bra mall till mappkort- måste provas vid tillfälle!

2009-05-18 @ 12:12:54
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0