En påsk-altrad burk!

Ibland kommer det in en och annan whiskyflaska i mitt hem, och de är ofta förpackade i en rund ask. Dessa askar sparar jag förstås på och man kan göra dem lite snyggare än vad de var innan och stoppa i en flaska vin eller god hemgjord saft och ha med som gåborts-present!


Här har jag valt att hålla den ganska stram och enkel. Först grön cardstock och i ändarna har jag använt  Flower Patch - Large Floral där jag återigen använt min Shape Cutter till att fixa kanterna med tillsammans med Oval-mallen . Jag har förstås chalkat med Fluid Chalk Olive Pastel.
Tagen har jag dekorerat med Flower Patch - Brad Value Pack samt Spets - Råvit - 19mm och förstås en liten bit av papperet... Bandet som jag knutit tagen runt burken med är ett gult organzaband.Kycklingarna är utstansade med QuicKutz, även alfabetet som är Vixen.

Kanterna och locket har jag målat lite slarvigt med gul akrylfärg.









Det kommer fler påsk-relaterade DT-alster från mig (och säkert övriga teamet också) snart... tiden går fort vet ni ;D Och ni missar väl inte att i shopen så finns det en egen kategori med "Påsk" - allt du behöver för ditt påskpysslande!

Kram, Cath!

Kommentarer
Postat av: M@gs

Wow... vilken fin, och vilken jättebra idé.

Kram

2009-03-10 @ 17:38:36
URL: http://www.maggelimaggs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0