Lite fler kort!!!

Jag var himmelens glad häromdan när jag hämtade hem ett paket från Pysseltagen och det fanns sååå vackra papper där i....

Så idag pysslade jag ihop ett par kort! Först ut är ett väldigt enkelt och snabb-gjort kort, men ibland är inte det så dumt heller! Jag har använt fram- och baksida av Pretty Please Flower Drops Paper på en stomme av Fourz - Fire Hearts och sedan har jag knutit en rosett runt om med Swirl Mustard/Mustard och placerade några Pearls - Yellow i hörnet. Stämpeln är från Inkido, den väldigt användbara Födelsedagen-g. Chalkat har jag gjort med Fluid Chalk Cat's Eye - Dark Brown.


Sedan kommer ett till ganska enkelt kort, med en underbar söt liten stämpel från Bildmålarna;  Tossa_blomma. KOrtstommen är densamma som ovan men papperet är Pretty Please Brown Floral Paper . Textstämpeln är Inkidos Grattis Kramar 5-H som är stämplad med Distress ink Vintage Photo . Blommorna jag använt är Prima - Hydrangea Petals - Yellow/Pink som fått en liten pärla i mitten. Jag har trätt Organzaband - Buttercream genom
Spets - Råvit - 19mm och knutit en rosett. Har även här chalkat med Dark Brown.


Så, det var allt från mig för idag. Hoppas att ni haft en trevlig helg och att en ännu trevligare vecka väntar på er! Det vore ju bra med lite blandat väder, eller hur? Längtar efter sol och värme men lite mulet ibland skadar inte så man kan pyssla med gott samvet....

KRAM!

/Cath.

Kommentarer
Postat av: Daniela/Neliz

Jättefina kort! De starka färgerna på kort nr 2 är underbart.

Gällande vädret så är jag nog mer uttav en höst/Vinter kinda girl, så det får gäääärna vara kallare :P

Kram

2009-06-08 @ 14:36:02
URL: http://neliz.se
Postat av: Eva

Jättefina kort, gillar färgerna jättemycket .Vädermässigt känns det att sommaren här börjat på riktigt- 8 grader varmt och en vind som får händer och näsa att "tjäla ihop" totalt- vill ha VÄRME!!=)

Kram

2009-06-08 @ 21:12:16
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/
Postat av: Linda Kindberg

Jättefina kort. Gillade skarpt det andra kortet.

Underbara färger.

2009-06-16 @ 10:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0