Mera kort...



Hotade ju med att återkomma och först ut nu ett snabbt och enkelt kort helt utan  minsta distress... Fick för ganska länge sen i ett DT-kit ett ark Slice vinyl som jag haft lite dåligt samvete för, blev liggande för jag visste inte riktigt  vad jag skulle göra  med det ( ytan är  glatt så distresser biter inte på det  ; )...) Nu tog jag mig i alla fall äntligen i kragen och eftersom jag för ett tag sen skaffade ett nytt designcard till Slicen- "wedding"-  blev det ett bra tillfälle att testa det också.  Visade sig vara riktigt kul- finns massor med snygga och användbara figurer och former. Vitsen med Slice vinyl är att det är självhäftande, bara att dra bort skyddspappret på baksidan, vilket gör det snabbt och lättjobbat, och här är resultatet:




Använt beige CS Bazzil canvas, vitt akvarellpapper, mönsterpapper "Blanche" från Melissa Frances  och någon odefinierad svart CS. Dessutom då den prickiga  Slice Vinylen. Alla dekorationer och textskylten är utskuren med slicen förutom de allra minsta blommorna som är  stansade med punch Daisy, small. Texten är skriven med  Perfect Pearls, den vita som heter just Perfect Pearl. Kanterna är inkade med Fluid Chalk  Toffee.  Halvpärlor  Pewter och Liquid pearl White opal i mitten på blommorna.


Sen ett till i helt annan stil ( tog betydligt längre tid än det föregående och lutar snarast åt lite överarbetat kanske : ) ..):
Framsida:


Baksida:


Började på samma sätt med framsidans och baksidans mönsterpapper (att jag gjorde ett även till baksidan berodde i ärlighetens namn på att jag lyckades fläcka baksidans CS ordentligt, det är bra att torka av sin arbetsyta emellanåt  ; ) ...) Stämplade  ett  "medaljongtapetmönster" med en liten krumelur som finns i  clearstampsetet "Birds of a feather" från Basic Grey, till detta distressdyna Tea Dye.  Sen Aged Linen med infärgningssvamp över hela ytan, Tea Dye i  kanterna. Hörnstämplar  från ett litet clearstamps set från Laundry Line  med Walnut stain. . Baksidan har fått en större medaljong från samma set i mitten, medan framsidan fått en påfågel  från " Birds of a feather"setet.  Sen lite Walnut stain ytterst på dom rivna kanterna. På framsidan sen  ovanpå allt lite swirlar i kanterna  med watermarkdyna och penslat på Perfect pearls Gold.
Textskylten är utskuren med Slicen, designcard Wedding,  stämplat textstämpel från Inkido," Inte någon kan..." med watermarkdyna och embossat med clearpulver, inkat med samma dynor som ovan plus lite Aged mahogany. Swirlar i kanterna  s.o. Retroblommor som målats med Crackle paint  Picket Fence och Tarnished Brass.  Sprayat över alltihop  med minimister, blandat en spray med bara perfect  pearls gold och vatten ( erkänner att jag fick lite "guldfeber", kortet skimrar nåt alldeles väldigt : )  ) :


Tänk bara på att allt som är stämplat med distressdynor kan flyta ut av sprayen.( Värst på text. Har jag märkt.)

På insidorna har jag först använt en "krusidullkvadrat " utskuren med slicen ("wedding") som mask, inkat med Tea Dye runt och sprayat  med guldsprayen, sen använt samma fyrkant inkad med tea dye på andra sidan:



Puh, blev långt denna gång också men detta var allt för nu.


Må så gott!!

Kram Eva


Kommentarer
Postat av: Eva J

Mycket vackert kort! Din handstil är superfin.

Eva

2009-08-16 @ 14:07:28
URL: http://eviebee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0