Chokladutmaningen!

Pyssel OCH choklad, det måste ju vara en av de bästa kombinationerna i världen,  så jag gick givetvis igång direkt på den utmaning Cath gav oss övriga i teamet för ett litet tag sen –Visa er snyggaste julchoklad ! Ryckte raskt åt mig den choklad som fanns hemma  och det första jag fick tag i var en ask Marabou Premium Oraia (mums!)  Kunde sen inte låta bli att göra ett  ”flask-och-chokladkort” också,  perfekt att kombinera t ex en Lindt-chokladkaka med en flaska glögg  som present på nåt av av julens alla kalas. Så här blev resultatet:

 

 

 Oraiaasken målade jag först alla kanter och hörn på med  blå acrylfärg.  Blev sen inte nöjd med den blå nyansen så jag  tänkte om och sprayade på med Memories Mist Margarita vilket funkade jättebra, misten fäste utan problem på akrylfärgen (men inte alls bra på omålade delar). Täckte sen alla ytor med restbitar av Making Memories fina juliga papper Mistletoe Stripe och Holly Leaf Foil Paper och Mistleltoe Music Note Glitter Paper.



Pappret på locket är stansat i Epicen med Spellbinders Nestabilities Labels 1 (tror jag, verkar vara slut i shopen fn).
Som dekoration vit spets runt kanten, röda poinsettias med lite röd stickles, holly leaves, tag skriven med valnötsbläck , embossat med clear och rött band. Strass Mörk röd från Inkido. Alla kanter inkade med Walnut stain.



Till Flaskkortet har jag använt samma papper som ovan och till stommen röd CS Bazzill Canvas Pomme Granate. I överkanten vit pappersbård gjord med MS kantstans Half spiral. Till dekorationer röd spets, röda minirosor, blad av Grön CS Bazzill Canvas Ivy, stansade med MS Rose Leaf Punch. Kransen är stämpel Wreath Clear Mini stamps, stämplad med Peeled PaintGrunge Paper, klippt ut, lackat med Crackle accent och sen fyllt i med röd stickles. Textskylten är Spellbinders nestabilities dies Labels 4, skriven och embossad på samma sätt som ovan. Har inkat på med Antique Linen, Vintage Photo och lite Walnut Stain medan die:en satt kvar för att spara en vit ytterkant. Till det mönstrade pappret runt flaskhalsen har jag använt slicen, design card Wedding.

Detta gav verkligen blodad tand,  kommer absolut att göra mer sånt här innan jul. Tack Cath för en kul utmaning!

Kram / Eva


Kommentarer
Postat av: Cath.

Med beröm godkänt!;D Helt underbara alster! Tack för inspirationen! Kramar!

2009-11-01 @ 14:57:34
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Linda Kindberg

Vilka jättefina presenter Såå juligt- älskar det!

Får se om jag hinner få ihop ngt!!

2009-11-01 @ 15:36:26
Postat av: BellaMio

Men wow!!! Så himla välarbetade!!! Me like :)



Nu vete sjutton om jag över huvudtaget vågar ge mig på den här utmaningen...



Kram Kram

2009-11-02 @ 08:38:54
URL: http://bellamios.blogspot.com/
Postat av: skytteln

Superfint !!!

Idéerna norpar jag, men kan inte delta i utmaningen... (är ju inte med i DT...)

Kommer troligen ändå att göra nåt liknande...

2009-11-03 @ 20:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0