Äntligen dags - novembers utmaning!

Hej alla pysselglada!
Nu ska jag presentera novembers utmaning här för er. Julen närmar sig med vad jag tycker just nu - stormsteg. Mycket ska hinnas med innan julen, framför allt de här små gåvorna som man gärna ger bort i juletid, den till bästa vännen, barnens fröken, grannen, värden/värdinnan för glöggpartyt eller vem det än vara må.

Effektivitet är aldrig dumt, därför har vi tänkt att vi ska hjälpa er lite på traven. 3 i 1 liksom; ni pysslar och har kul samtidigt som ni är med i vår trevliga tävling och kan vinna ett trevligt pris samtidigt som ni faktiskt får något trevligt att ge bort. Kan det vara bättre? Nä, just det.

3 i 1-temat återkommer för vår utmaning den här månaden är:

Skapa 3 juliga alster som hör ihop:
 
1. Ett kort med ovanlig form eller ovanlig vikning (varför inte prova Mios fiina tutorial av ram-kort här nedan)!

2. En ask/påse/alter att stoppa något av julens gotter i.

3. En större tag att kanske hängas på ett paket eller på glöggflaskan.

Och framför allt: det måste gå att se att de hör ihop, som ett set. Dvs. du kan använda dig av samma/matchande papper och om du använder stämpelmotiv ska det vara samma som går igen i alla tre alstren.


Dina bidrag, du väljer själv om du fotar alla tillsammans eller var för sig, alltid trevligt med närbilder förstås... mejlar du in till [email protected]  senast den 30 november kl. 23.59.

Kom ihåg att ditt bidrag ska vara nygjort för vår tävling och endast för den här tävlingen. Självklart får du blogga dina alster och glöm då inte att länka hit...;D.

PRISET då....? Undrar ni väl, för Inger plockar alltid ihop så fiiina priser och den här månaden plockar hon ihop ett härligt juligt pris till den glada vinnaren!  Vå håller er på halster ett tag, men kanske kommer det en sneakpeak senare...

Och så skäms jag lite för meningen var att jag skulle ha haft klart mina alster som lite inspiration till er MEN livet har varit fullt av en himla massa utveckllngssamtal och framför allt ett 18-årskalas (hur gick det till, att hon blev så stor på en gång?) den här veckan. IDAG har jag dock dagen bokad för egen retreat - pyssel - så jag lovar att fota och visa er så snart jag blir klar! Edit. nu finns en bild på det jag har skapat med hjälp av härliga papper från Maja Design. Det blev ett kort, en stor tag och så jag har altrat ännu ett fodral till en chokladkaka, jag har ju dille på sådana nu!



Och har ni inte köpt årets julpapper än så skynda er in i shopen eller ni lyllosar som har närhet till Örkelljunga, in i den fysiska butiken för att handla på er av den varan, det finns massor med trevligt juligt där.

KRAM,

Cath.


Kommentarer
Postat av: Malin

Det här kanske låter lite galet...men om jag gör en 3 i 1 i samma alster? Alltså en större grej med alla dom här grejerna på...Är det ok? Blev mycket grej där ett tag ;P



2009-11-09 @ 20:05:41
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Cath.

Halloj! Inte galet men lite galet... jag vill se 3 OLIKA fristående grejer ;D! Men som hör ihop...!

2009-11-09 @ 21:22:04
URL: http://cathspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0