Decembertävling

Da´n före julafton brukar det dimpa ner. Det där jättegulliga julkortet från just den person som du  lyckats glömma bort trots alla femtioelva julkort du faktiskt fått iväg. Läge då att reparera och kompensera och vad skulle kunna vara bättre än att ha ett riktigt tjusigt nyårskort färdigt att raskt lägga på lådan?!

Vi tänkte därför med vår decembertävling försöka ge en knuff i rätt riktning - utmaningen i december blir således att göra ett

 

NYÅRSKORT på temat GLITTER & GLAMOUR!!

 

Tänk pärlor, strass, stickles eller allt vad glitter och flärd du nu känner för och ”blinga” till det ordentligt!!

 Reglerna  för övrigt är som vanligt att du bidrar med 1 alster som ska vara nygjort för denna tävling och bara för denna tävling.  Du får naturligtvis lägga upp ditt alster i din  blogg och då gärna länka hit. Ditt bidrag vill vi ha senast den 31:e december kl 23.59, mailas till [email protected].

 

Priset att vinna denna månad är en av Martha Stewarts suveräna punchar!

 

Själv sitter jag just nu i Vemdalen på slalomläger med familjen, men tyvärr med en nyopererad och bandagerad tå som är omöjlig att få ner i nån sorts pjäxa. Därför smög jag med mig lite pysselgrejor så medan alla andra roade sig i backen tröstade jag mig med att knåpa ihop ett  litet inspirationsalster:

 

Fågeln är från ett Inkadinkado clearstampsset som jag tror heter Winter Birds, just nu verkar det dock vara slut i shopen. Den är stämplad på mistat papper (distresser Broken China och Faded Jeans, Perfect pearls Pearl) med Versamark Watermarkdyna och embossad med  Seafoam White embosspulver och  eget Prisma glitter som jag hällt på medan embossingen fortfarande var smält. Motivet är utstansat med Spellbinders scallop oval, runt kanten små duttar Pearl Maker cream. Bakgrundspappret är (baksidan av) Snowflake Garden från Heidi  Grace Design, i kanten swirls stämplade och embossade på samma sätt som motivet. Texten är skriven med vit gouachefärg, även den embossad enligt ovan. Runt kanterna Stickles Diamond.  Dekorationerna består av vitt organzaband prickigt, format en blomma av Bouillontråd silver och hängt i en snygg silvermetallcharm  ”Believe”. Snöstjärnor utstansade med MS punch  Arctic Snowflake , mistade med PP Pearl och i mitten Individual rhinestones Bling it från BG. Vit och turkos CS Bazzill Canvas.

 

Hoppas nu på att få se en hel massa fantastiska, glittrande glamourösa bidrag!

 

LYCKA TILL !

 

Kramar från oss på Pysseltagen !!

/Eva


Kommentarer
Postat av: BellaMio

Jösses EVA!!! Detta med glitter och glamour är verkligen din grej!!! Såååå snyggt kort!!!



2009-12-06 @ 00:39:17
URL: http://bellamios.blogspot.com/
Postat av: Linda Kindberg

Jättefint kort! Hoppas du snart är bra i tån igen.

Tur att man har en hobby att ta till när man måste sitta still!

2009-12-07 @ 20:48:43
Postat av: Cath.

Å så himla läckert. Har ju sett det men kom på att jag intre berättat hur fint jag tycker det är. Kanonrolig tävling, jag filar på mitt inspirationsalster.

Kram!

2009-12-14 @ 17:41:49
URL: http://cathspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0