Två snabba kort av mig.

Så många underbara kort, LOs och altrade saker i Tim Holtz stil på bloggen!
Inspirerande tutorials av er i designteamet. Så duktiga ni är!
Jag har provat på att göra två bakgrunder med AlcoholInks till mina kort.



Jag har använt AlcoholInks; TerraCotta,Lettuce och Butterscotch tillsammans
med Blending Solution på Glosspaper.
Chalkat med Chestnut Roan.
Ovanpå stämplat löv med en brun Memories dyna.
Inkidos Liggande Nalle har jag färglagt med akvarellpennor.
På den bruna cardstocken har jag stansat med MS Edger Punch Threader och
trätt i ett grönt band.
En bit aprikos och en bit grön cardstock.
Primas blommor har jag chalkat med Chestnut Roan och i mitten brads.
Tror att bladen också är Primas men inte helt säker.
Till sist en bit spets Champagne Swirl och en nål med grönt löv från mina gömmor.



Här har jag använt AlcoholInks Cranberry + Blending Solution på Glosspaper.
Eftersom jag inte ännu införskaffat mig några Tim Holtz stämplar fick det bli
vad jag hittade i min låda. Stämplade med Memories Brun dyna och embossade
med clear pulver.
Chipboard-fjärilen är färglagd med Crackle Paint; China och Shabby Shutters.
Som stomme Bling cardstock Feather Boa. Några bitar svart och limefärgad cardstock.
Använde min MS punch Scallop Dot. Primablomman stämplade jag små snurror på. 
Övriga dekorationer två minirosor och en brads.

Det var allt. Kram Linda


Kommentarer
Postat av: Cath.

Vilka härliga kort du gjort! Gillade verkligen din höst-bakgrund på översta kortet, helt fantastisk! Jag har inte investerat i några alco inks ännu men det är väl bara en tidsfråga... ;D

Tack för att DU inspirerar! Kram!

2009-09-29 @ 21:44:03
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Eva

Jättefina kort-gillar också alldeles särskilt nallebakgrunden,kanonhärlig! Va´kul att du fått till lite pysseltid, bra gjort med en alldeles ny bebbe i huset :)! Hoppas ni alla mår prima!

Kram!

2009-10-01 @ 20:36:10
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0