Och så några kort....



... ja, jag har ju förstås gjort några kort också... Här ovan har jag använt baksidorna av My Minds Eye-papperen Breaking free Righteous Dots och  Pretty Please Polka dot pink.  På ett akvarellpapper har jag sprayat med egenblandad mist i en Mini mister, jag använde då Distress ink Broken China och  Perfect pearls Bronze.
Det vita crispybandet färgade jag också in med mist-blandningen!  Jag har chalkat allt med Vintage Photo med hjälp av Ink Blending Tool  (som jag nästan har under huvudkudden nu för tiden....så bra är den!). Den helt oemotståndliga Tim Holtz-stämpeln har jag stämplat och därefter embossat med Vintage Photo embossing-pulver som ger en rustik och så härlig känsla till det man embossar! Absolut en ny favorit! 


Så till nästa kort som blev ett enkelt och ganska stilrent dopkort med den underbara dopstämpeln från Inkido som jag har stämplat med Broken China distressdyna och sedan embossat med clear embossinbg-pulverSwirlen från Stämpelboden har jag gjort exakt likadant med.  Papperet är också här Breaking free Righteous Dots och jag har använt en av mina favoritstansar från Martha Stewart som finns i lager igen! Blomman har jag gjort genom att stansa ut  med Retropunchen XL (finns inte i lager men Inger beställer säkert gärna hem om så önskas, jag är i alla fall väldigt glad åt min) samt i stl. L.   Jag har även på det papperet sprayat med samma mistbladning som här ovan, och jag torkade dem lite med embossingfönen och då for det glittriga utåt, vilket gav en väldigt snygg effekt! Jag har också chalkat lite med Vintage Photo! Rosen var vit från början men den är också sprayad med samma mist samt därefter embossad med Clear Embossingpulver vilket gav en något glossy effekt men det syns ju inte på fotot.


Godnatt sov så gott! Vi syns säkert snart igen!

Kram, Cath.

Kommentarer
Postat av: BellaMio

Grymt läckra tjejen!!! Kommer säkert apa efter :)



Kram Kram

2009-09-27 @ 18:53:20
URL: http://bellamios.blogspot.com/
Postat av: Linda Kindberg

Mmm. så fina! Gillade speciellt det första turkosa.

2009-09-29 @ 13:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0