Å så lite till....

Än är det god tid att fixa julkorten så att man kan slappna av i december och ägna sig åt knäckkok och pepparkaksbak och annat som gör livet gott just då. Vi försöker på alla sätt inspirera allt vad vi kan.



Här ett ganska enkelt julkort. Jag har använt Basic Greys underbara papper Eskimo kisses, både fram-och baksida. Jag dekorerade med vita poinsettiasCrispyband och vit smal spetsStämpeln är från Inkido och embossad med Distress embossingpulver Worn Lipstick vilket faktiskt ger en lite frostig känsla.


Nästa julkort har jag gjort lite annorlunda, tycker att jag lätt fastnasr i att göra "samma kort" fast med annorlunda material så blir designen lätt likadan... känner ni igen er? Nu såg jag någon som använde cirklar på sitt kort och då fick jag egna idéer. Här är det Village - Eskimo kisses som jag använt båda sidorna av. Den lilla söta snögubben är även den embossad med Worn Lipstick. Rosor och pinsettias har jag sprayat Perfect Pearls som jag blandat med vatten i en minimister!

Missa inte att kika in här ofta för rätt vad det är kommer vi med julinspiration för er!
Kram, Cath.

Kommentarer
Postat av: BellaMio

Å nog inspirerar du alltid!! Båda kortet är alldeles underbara vännen :)

2009-10-20 @ 22:54:25
URL: http://bellamios.blogspot.com/
Postat av: Eva

Kanonfina båda två!!

Kram!

2009-10-20 @ 23:08:13
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/
Postat av: Linda Kindberg

Håller med dig om att man lätt fastnar och tycker man gör samma. Men dina kort är jättefina o fräscha så det är kanske mer man själv som ser sitt eget så.

2009-10-25 @ 17:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0