Min trio till novemberutmaningen

kommer här. Jag har använt helt fantastiska papper från Maja Design som är så mjuk aoch härliga i färgerna och som extra plus: dubbelsidiga - sånt gillar vi!
Först ut är ett kort i annorlund avikning - jag valde att prova att göra ett Tri-shutter-card som jag sett så många göra men nu har jag också provat själv. Det var enklare än det såg ut men väldigt roligt. Så det kommer bli fler såna till jul.


Här syns kortet utvecklat och där ser ni min lilla ruta som jag lämnat för julhälsningen.

Och här ser ni det framifrån. Kortet är verkligen ett blickfång när det står upp.

Här kommer då min altrade chokladkaka, inuti gömmer sig en Marabou Premium Cocoa Nibs... Mmmm, så gott!

Allra sist den lite större tagen som jag gjorde genom att skära ut en tag med det utseendet med Slicens designkort nr 1. Den använde jag som mall och förlängde sedan både på bredden och längden.

Som ni ser går allt igen med mösterpapper och textstämpel och dekorationer på de tre olika alstren. Något liknande men olikt förstås ser jag nu fram emot från er.

Det jag har använt är:
Gammaldags jul - julbord av Maja Design
Gammaldags jul - Goder afton som verkar ha tagit slut i shopen.
Mörkröda pärlor från Inkido
Holly Leaves
Inkido-stämpel God Jul
Ljusgrön spets
Vitt organzaband

Djupröda rosor 
Vita rosor

Jag har också använt mig av : Spellbinders dies Lable 4 för att få den fina rutan med text på alla tre alster.
Distress Ink Peeled paint som jag inkat in kanterna och de vita rosorna med hjälp av Ink Toolen och därefter har jag sprayat Perfect pearls som jag blandat en knivsudd av tillsammans med vatten i en minimister.  

Jag hoppas att kickar igång er för nu ser jag fram emot fina bidrag!

Varma kramar, Cath.

Kommentarer
Postat av: Eva

ÅÅhh så ljuvligt juligt och fantastiskt vackert, den som får dessa kommer trilla av stolen av lycka!!

KRAM!

2009-11-12 @ 18:17:17
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/
Postat av: Eva

ÅÅhh så ljuvligt juligt och fantastiskt vackert, den som får dessa kommer trilla av stolen av lycka!!

KRAM!

2009-11-12 @ 18:17:58
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/
Postat av: BellaMio

Mycket läckert Cath!! Jag måste hålla med Eva...



Och visst är papprena alldeles underbara!!

2009-11-13 @ 00:51:30
URL: http://bellamios.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0