Kramar till mina kära DT-systrar!

Vilka fantastiska grejer ni gör- ni inspirerar verkligen!
Hoppas ni som tittar in på bloggen känner detsamma.
Här några alster som jag lockats göra och hoppas nu kunna
skicka vidare lite mer inspiration.
Med alla underbara julpapper och dekorationer som finns
i shopen känns det ju nästan redan som julafton!

Först ett Ramkort som var jättekul att göra och inte alls svårt när
man hade en så bra tutorial att följa!



Jag har använt bland annat följande:
Naturfärgad cardstock
Papper: Inkido stjärna grön
            Graphic45 Christmas past Jolly Old St Nicholas
Bildmålarnas stämpel Tossa Christmas
Crispyband guld, vinrött organzaband, Rött filthjärta
Primas blommor med Stickles på
Vita punch Pine
Övre hörnen har jag stämplat och embossat med guldfärg (syns lite dåligt!)

Tri-Shutter Kort

Kul kort men när har man dekorerat färdigt!?
 
Kunde inte låta bli att fortsätta på baksidan!


Här har jag använt Magnolias underbara papper;
Wrapped plaid och Lingonberry
Grön cardstock som bas
Inkidos God Jul stämpel har jag embossat.
Övriga dekorationer en del Quickutz dies; julstjärna och hjärta
Några egna små stämplar
Vitt spetsband och en bit av hårda hjärtan på rad som jag
fäste med häftklammer.

Trekantig Ask- Tack snälla Inger som visade mig den- nu är dagisfröknarnas
presenter räddade!
En jättesnabb och rolig ask att göra!




Kan göras i alla möjliga storlekar. Jag valde att utgå från ett papper som
är 15 x 30 cm ( så får man ut till två av ett mönsterpapper)
Biga pappret enligt nedan och skär sedan ut ett runt hål där man fäster
ett genomskinligt papper från insidan.
Gör små hål med en håltång och trä i ett band som håller ihop asken!
Jag har använt Bo Bunnys papper Snowy Serenade Sparkles
Making Memories genomskinliga Mistletoe Acetate Snowflake
En del av en tomtestämpel jag hade, några Quikutz dies snöflingor o
swirl och en knapp 
Cirklen jag skar ut blev etikett!



Pepparkakshus

Jag är inte jätteförtjust i att göra riktiga pepparkakshus- de blir aldrig
riktigt bra! Taket sjunker alltid ner!  Men nu har jag hittat mitt alternativ!
I tidningen Magnolia Ink finns en söt liten fågelholk som jag utgick från.



Som bas brun cardstock.
Sedan Magnolias Gingerbread dot.
Jag chalkade kanterna och ritade streck med en vit penna.
I hålet  även här Making Memories Mistletoe Acetate Snowflake och min
lilla tomte.
Pine Punchen igen! En bit Grön/Guld Crispyband som jag fäste med en
brads. Några små pepparkaksfigurer som jag tidigare köpt i shopen men
undrar om de finns nu!?
På taket vitt sick-sack band och knappar
En liten nyckel hängde jag i en brads. Den sidan av taket går att öppna så
man kan lägga i något gott- kanske mini pepparkakor?!

Det var allt för mig. Huvudet fullt av idéer men ack så liten tid att göra.
Hoppas ändå hinna ut i mitt pysselrum lite mer framöver.

Kram Linda

Kommentarer
Postat av: Eva

Wow Cath! Vilka snygga grejor du gjort. Måste också försöka mig på ett tri-shutterkort tror jag och ska definitivt testa den trekantiga asken! Tack för all inspiration!

Kram/Eva

2009-11-24 @ 14:15:15
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/
Postat av: BellaMio

Så himla läckra alster, allihop!!! Massa inspiration flyttade in i mitt huvud kan jag säga!



Och med de nya stämplarna som flyttat in i shoppen idag lär det ju bli massa gjort så fort de landar i min brevlåda :)

2009-11-24 @ 15:21:10
URL: http://bellamios.blogspot.com/
Postat av: Eva

Sorry, LINDA menar jag, fast allt annat stämmer:)

(lite trött idag...:) )

Kram/Eva

2009-11-24 @ 17:51:37
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/
Postat av: Cath.

Jättesnyggt Linda!

Och hihi, jag tar åt mig att Eva trodde det var jag som gjorde så mycket fint...

Gillade verkligen pepparkakshuset, det får nog bli ett sånt här med... är inte heller nåt vidare på riktiga peppishus...

KRAM till dig med för du inspirerar massor också, kul att se nåt från dig igen!

2009-11-24 @ 18:49:37
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Lena

Vilethärligt pepparkakshus! Jag har gjort dessa små holkar men i andra tema. Tack för ide'n med triangelasken! //Lena

2010-01-04 @ 00:27:26
URL: http://vidulin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0