Ett vackert läsarbidrag och årets julprojekt :)

Hur har ni det där ute i stugorna? Vädret börjar bli grått och trist och här i Oskarshamn har det regnat en hel del. Men det gör ingenting tycker jag!! Då kan man kura ihop sig med en god bok och en filt i soffan, eller pyssla!!

Vi fick så rolig post hit till Pysseltagen i veckan, ett läsarbidrag. Goa tjejen "Lisa-olsi" mailade oss ett stort tack och bilder på hennes superfina ram-kort som hon gjort efter min tutorial. Gissa om jag blev glad!!! Det är så kul när vi får se vad ni skapar :)

Här kommer bild på hennes vackra kort...



Tack snälla du för att du visar oss!!


Inför varje jul så har jag ett litet projekt som jag skapar. Jag gör någon form av önskelista/givna gåvor. Så att jag enkelt kan hålla reda på vad mina barn, släktingar och vänner önskar sig. Men oxå för att komma ihåg från år till år vad jag gett dem. Det är jätteroligt att sätta sig ner och titta igenom de föregående årens listor :)

Årets projekt är nu färdigt och jag tänkte visa er vad jag gjort...



Titta, visst är det fiiint!! Ett litet minialbum med små öppna kuvert. Till varje kuvert har jag skrivit ut ett önskelista på skrivaren.

Det är bara spillbitar av årets julpapper som gått åt och så cardstock och lite band från egen gömma. Till framsidan har jag använt lite kraftigare kartong som jag limmat mönsterpappret på, dekorerat med rosett, blommor och en pärlplutt. Bokstäverna är vintage-stickers och så en öljett i ena hörnet för att kunna trä på allt sammans på en öppningsbar ring.



Här är mitt lilla kuvert med min önskelista i, ni behöver nog inte gissa vad som står på den, hihi. Pysselsaker så klart!




Min dotters önskelista. Här hade jag en bit av de läckra änglapappret från Inkido över. På hennes lista står Barbiesaker :)




Och här är en lista (jag har faktiskt två stycken) för vänner. Pappret är superfint och de röda bären skimrar läckert i metallic. Bokstäverna kommer från Jenny Bowling, jag har lackat med 3D-lack på.

Nu mina vänner ska jag gå och laga munch (middag/lunch) för vi ska mumsa på massa gott tillsammans med en annan familj.

Ni glömmer väl inte bort vår månadstävling?

Stora kramar till er alla!
BellaMio


Kommentarer
Postat av: Louise Uddenbjörk

Men vilken bra idè du har kommit på Mio. Måste vara jätte kul att titta från år till år.

Jätte fint gjort med.



Kram Louise

2009-11-15 @ 17:57:18
URL: http://louiseudden.blogspot.com/
Postat av: Eva

Vilket fint ramkort! Har äntligen också testat!

Och Mio-du är så otroligt kreativ!-Vilka fiffiga små önskelistehållare:) Kanonfina!



Kram/Eva

2009-11-16 @ 00:05:28
URL: http://evasscrapblogg.blogg.se/
Postat av: Cath.

Men vilken strålande idé! Superfint!

Och så fint ramkort!

2009-11-18 @ 21:57:25
URL: http://cathspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0