Somrigt med Maja design!

Jag har gjort några små-kort med de här härligt somriga papperen, Blomstertid - Smultron och Blomstertid - Picknick
  från Maja Design!

Först gjorde jag det här criss-cross-kortet som blir 10x10 cm, de är enkla och roliga att göra! Som dekoration har jag använt White Wildflowers - Prima, Mini Rosor - Burgundy, Individual Half Pearls (grass-ivy) samt Red Grid Ribbon!
Stämpeln är  Inkidos Trevlig sommar 8 - e.



Här har jag gjort ett annat lite pyttigt kort , ett diamantkort  där jag använt  Pearls - Red, Flowers - Off White - b och Ivory cherry blossom .

På sidorna har jag stämplat med en fin sång av Ulf Lundell landskap - k
, stämpeln kommer såklart från Inkido!




Så till slut så blev det ett pås-kort där jag använt en liten brun påse och bara klätt de olika sidorna efter att ha vikt den på mitten! I detta fall fick det bli ett bröllopskort! Jag har inte färglagt stämpeln mer än att jag duttat Stickles - Christmas Red
på hjärtana! Satte på fina mulberry-blad GREEN MULBERRY PAPER MEDIUM GRASS samt använt Inkidos stämpel Brudpar!


Inuti ser det ut så här, jag valde att stämpla på insidan med Inkidos amor vincit 4 - h . Ni märker att jag har stor användning för min Martha Stewar-punch va,,,,Jag vet att många sitter och väntar på sina stansar nu... jag med, kunde inte låta bli att köpa två till jag med... Dessa är klart beroendeframkallande...;
Jag har gjort en tag som är istucken i själva påsen och där finns det en utdragbar tag, som man drar ut med Solid Ribbon - Green




Japp, det var allt vad jag hade att visa för idag!

Hoppas ni har haft lika strålande väder som vi har haft det idag... men trots detta så har jag suttit inne och scrappat...;D. Min familj däremot har varit och badat idag, i Mälaren... *hutter*, själv väntar jag ett tag innan jag badar tror jag.....

Kram på er!

/Cath.

Kommentarer
Postat av: Linda Kindberg

Jättefina kort, verkligen somriga. Kul vikningar!

2009-06-01 @ 17:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0