Minnesbok



Framsidan



Baksidan

Jag fick i uppdrag av Inger på Pysseltagen att altra den här "skrivboken".
Jag som älskar grönt blev så lycklig att få använda de här papperna från Making Memories / Vanished Vine Greenhouse Paperie och Skinny Stripe Greenhouse Paperie (dubbelsidigt). Kompletterade med cremefärgad och ljusgrön cardstock.

Jag har dekorerat med band Swirl Cream, låtit min son göra ett handavtryck med Kaisers akrylfärg Pistachio.
Rubriken är i QuicKutz Dragonfly och övriga dekorationer är QuicKutz dies och löv från en punch. Har även använt två egna stämplar. Det mesta är chalkat med Fluid Chalk Olive Pastel.

Versen skrev jag för att inspirera till användandet av denna bok. Man kan göra den till barnets första bok med foton och nerskrivna minnesanteckningar. Använda den som en dagbok, skriva ner sina drömmar, poesi eller kanske för att bearbeta även de jobbiga dagarna som kanske är de som lär oss mest.
Kanske bara som en anteckningsbok att skriva ner pysselidéer, citat, roliga kommentarer, tankar från barnen när de är små som man tror sig komma ihåg men som barnen rätt som det är själva rättar en- Du mamma var det inte syrran som sa det där när hon var liten!!!

Hoppas du blir lika inspirerad som jag blev och lycka till!

Kram, Linda

Kommentarer
Postat av: Cath.

Å, en så fin bok! Jag gillar också grönt...

Kram!

2009-03-01 @ 22:17:54
URL: http://cathspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0