Härliga My Minds Eye-papper till jul!


 
Här har jag gjort två julkort av härliga papper och klippark ur kollektionen Be Merry från My MInds Eye! Som kortbas har jag använt röd cardstock! På kortet här ovan har jag chalkat kanterna med Creamy Brown Fluid Chalk, jag satte i lite turkos pärlfloss i tagsen samt applicerade 3d-lack på snögubbarnas halsdukar och näsor! Under stjärnorna i högra hörnet har jag satt 3d-kuddar för att höja upp motivet lite.




Här blev det ett något mer stilrent kort, jag har chalkat med Ice Blue Fluid Chalk samt glittrat granens girlang med Stickles Crystal. Scallop-kanterna på papperen har jag skurit ut med Fiskars Shape Cutter samt skärmall!

Det var otroligt skojigt att jobba med bara papper, utan stämelmotiv eller spets och annat som jag brukar ha på mina kort! Jag ville visa att man kan skapa något fint av ganska få medel. Klippark har jag aldrig jobbat med förut men det var ju riktigt kul! Tänk på att allt finns i butiken ;D!

Det här var mitt första DT-projekt! Men jag lovar, snart kommer det mer för jag har fått ett maffigt paket av Inger att jobba med så glöm inte att hålla utkik här...

Så kan jag avslöja att en tävling ärpå gång, det kommer mer inom kort!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0