GOD JUL!


Här kommer några scrappade klappar från mig! Jag har använt mig av Inkido-papper, fina band, stickles och blommor, allt från Pysseltagen såklart!

Det här är en burk som det varit Annas pepparkakor i...  Nu är det mina kanelhjärtan! Pepparkakor är inte dumt -snäll blir man ju också -men kanelhjärtan... ja det är himla gott! Dessutom är de fantastiskt lättbakade!

Burken har jag målat kanterna på med vit akrylfärg och sedan chalkat med Chestnut roan. Jag har använt dubbeläftande tejp och fäst Inkido-papperet med.  Blomman är från prima och chalkad samt sprayad med mist, dekorerad med pärlfloss och en pärla i mitten.

Och visst ser ni den underbara spetsen som Inger har tagit hem... för allt metarial finns i butiken.


Kanelhjärtan!

ca 60 st.

200 g smör
1 dl socker
2 dl grädde
1 tsk hjorthornssalt
ca 7 dl vetemjöl

1 ägg till pensling
 
2 finstötta kanelstänger och 1 dl socker till garnering.

Rör smör och socker. Tillsätt grädde och hjorthornssalt. Arneta i nästan allt mjölet. Degen ska vara ganska fast. Låt den stå kallt en stund.

Kavla ut degen rätt tunt och ta med hjärt- eller andra mått ur kakor. Pensla med uppvispat ägg och vänd dem i kanel- och sockerblandning. Lägg kakorna på smorda eller bakplåtspappersklädda plåtar. Grädda mitt i ugnen ca 5 min i 200 graders ugnsvärme.

Förvara kakorna svalt, de går förstås utmärkt att frysa.

En riktigt trevlig jul önskar jag er alla! Hoppas att ni får mycket pysseltid nu under helgerna! Det ska jag försöka...

Kramar! /Catharina

Kommentarer
Postat av: Wildärtan

Tack för receptet...

2009-01-11 @ 00:05:14
URL: http://wilderth.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0